اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
وزیر آموزش و پرورش در شادگان:
حاجی میرزایی: امسال بیشترین جذب نیرو در طول ۱۰ سال گذشته را داشتیم و در این زمینه کوتاهی نشده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳.۵ میلیون دانش آموز از تبلت محروم هستند اما از آموزش محروم نیستند، گفت: آموزش و پرورش بودجه یا اجازه قانونی برای این تامین تبلت نداشت بنابراین با همت استانداران، نهادهای مردمی و خیرین در این زمینه تلاش شد که امیدواریم تا حدی به این نیاز پاسخ بدهیم.

محسن حاجی‌میرزایی در آیین افتتاح ۲۳ پروژه آموزشی در شادگان که (دوم بهمن ماه) انجام شد، اظهار کرد: امسال بیشترین جذب نیرو در طول ۱۰ سال گذشته را داشتیم بنابراین در این زمینه کوتاهی نشده است و هر آنچه توانستیم انجام دادیم.  


حاجی میرزایی گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر با هر روشی با آموزش و پرورش کار کردند که انتظار استخدام دارند. طبق قانون افراد واجد شرایط بر اساس امتیازات سالانه و بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده جذب خواهند شد که امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر جذب می شوند و مابقی سال آینده جذب خواهند شد. کسانی که در خصوص محاسبه امتیازات اعتراض دارند، می توانند اعتراض کنند تا موضوع رسیدگی شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین امسال درخواست استخدام ۲۵ هزار نفر را داده ایم که در صورت احذ مجوز، سال آینده استخدام انجام خواهد شد. قبول داریم که باید از مدارس نگهداری شود اما دستمان بسته بود و دیوان محاسبات جلوی اقدام ما را گرفت بنابراین به محض حل مشکل، این کار را انجام می دهیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: برخی سرایدارانِ دارای مدرک لیسانس، درخواست تبدیل وضعیت دارند که اگر تبدیل وضعیت شوند مشکل ما در زمینه سرایداری تشدید می شود. با استخدام سرایدار، به تدریج امکان تبدیل وضع این افراد پیش خواهد آمد.

وی در خصوص تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند، گفت: ۳.۵ میلیون دانش آموز از تبلت محروم هستند اما از آموزش محروم نیستند. آموزش و پرورش بودجه یا اجازه قانونی برای این تامین تبلت نداشت بنابراین با همت استانداران، نهادهای مردمی و خیرین در این زمینه تلاش شد و امیدواریم تا حدی به این نیاز پاسخ بدهیم. همچنین در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی در این زمینه دیده شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: عقیده ما جذب نیروهای بومی است اما دیوان عدالت دستمان را بسته است و طبق گفته دیوان عدالت فرصت های استخدام باید در اختیار همه قرار بگیرد بنابراین بومی گزینی لغو شد اما اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای برای بوم استخدامی داشتیم یعنی اگر نیرویی که برای یک شهرستان استخدام می شود مایل به ادامه کار در این شهرستان نباشد، استخدام وی لغو خواهد شد. این مصوبه از امسال اجرایی شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: کمبود نیرو نداریم و تنها اجازه به کار گیری نیروی جدید برای یک منطقه نداریم، بنابراین برای تامین نیروی مورد نیاز، در صورت امکان اجازه بازنشستگی به نیروها را نخواهیم داد.

در مراحل بعدی در صورتی که بازنشسته ها با یک سوم زمان خود، امکان فعالیت داشته باشند از ظرفیت آنها استفاده خواهیم کرد. همچنین از ظرفیت نیروهای حق التدریسی استفاده می کنیم. در برخی جاها که امکان استفاده کردن از این سه روش میسر نشود، خرید خدمت را انجام می دهیم. با توجه به اینکه در خرید خدمت، شرکت ها حقوق نیروها را پرداخت نمی کردند یا حقوق کافی در نظر نمی گرفتند، اصلاحاتی در این زمینه انجام دادیم.

وی افزود: بر اساس این اصلاحات حقوق این افراد حداقل نیروی کار و کار ۲۴ ساعت آنها را تمام وقت تلقی کردیم. همچنین گفتیم با شرکت هایی که امکان پرداخت به موقع حقوق کارکنان را دارند قرارداد منعقد شود که چنین شرکت هایی در خوزستان پیدا نشد و برای حل مساله کمک خواهیم کرد.

حاجی میرزایی بیان کرد: همه کشورها در حال تلاش برای افزایش توانایی خود هستند و این مساله دغدغه عمومی همه کشورها است زیرا یک کشور برای تحقق آرمان ها و اهداف خود باید قوی باشد. همچنین یک کشور می خواهد قوی باشد تا تحت سیطره دیگران قرار نگیرد.

وی ادامه داد: برای توانمندی هیچ راهی اصیل تر و معتبرتر از مدرسه نیست؛ مدرسه جایگاه توانمندی یک ملت است. آنچه توانایی های یک جامعه را اصیل و قابل اتکا می کند تحولات یادگیری یک جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه معتبرترین جایگاه برای تحول و پیشرفت یک جامعه است، عنوان کرد: برخی چیزها کوچک های بزرگ هستند و برخی چیزها بزرگ های کوچک هستند که مدرسه از مورد اول است اما می تواند از درون آن امام خمینی (ره)، قاسم سلیمانی یا شهید همت و جهان آراء خارج شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار