اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید اوایل هفته آینده وارد استان می‌شود و سبب بارش در بیشتر نقاط استان خواهد شد.
محمد سبزه‌زاری افزود:براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی ، از روز شنبه سامانه بارشی نسبتا" قوی وارد خوزستان می شود.    
وی گفت:این سامانه دارای عمق مناسبی است ولی  رطوبت خیلی خوبی در لایه های پایین جو ندارد در نتیجه بارش‌ها در پهنه استان خوب خواهد بود ولی فاقد هسته‌های پرقدرت بارشی است.
سبزه‌زاری افزود: از روز یکشنبه بارش‌ها در ساعاتی همراه با رعد و برق خواهد بود.بارش در بیشتر ارتفاعات و مناطق کوهستانی خوزستان به صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه حجم  بارش‌ها بیشتر در شمال و شمال شرق استان خواهد بود افزود: احتمال بارش در اهواز بین ۱۵ تا ۳۲ میلیمتر خواهد بود البته این پیش بینی بر اساس آخرین خروجی مدل‌هااست و در روزهای آینده احتمال تغییر آن وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود:از بعد ظهر جمعه تا ظهر شنبه بادهای با شدت متوسط با جهت جنوبی خواهیم داشت که احتمال گرد و غبار محلی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی برای ساعاتی وجود دارد.

استان خوزستان از ابتدای دی ماه تاکنون شاهد بارش‌های موثر و فراگیر نبوده است به همین دلیل احتمال تنش آبی و خشکی در برخی حوضه های استان وجود دارد.

آذرماه جاری اوج بارندگی در خوزستان بود که سبب آبگرفتگی شدید برخی مناطق ساحلی استان از جمله شهر بندر امام خمینی(سربندر) ، ماهشهر ، شادگان و مناطقی از کلانشهر اهواز شده بود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار