اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
«غلامرضا شریعتی» با تشریح عملکرد چهار ساله خود در مسئولیت استانداری خوزستان، از اقدامات موثر دولت در حوزه های زیرساختی و توسعه اقتصادی و اجتماعی این استان دفاع کرد و اجرای برخی طرحهای کشاورزی و صنعتی را در خوزستان «بی سابقه»، «تاریخی» و «افتخار» دانست.
«غلامرضا شریعتی» روز دوشنبه یک روز پس از پایان رسمی فعالیت در خوزستان و انتصاب به عنوان رییس سازمان ملی استاندارد ایران با مرور مهمترین دستاوردهای دوران خدمت در استانداری خوزستان، به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بزرگترین طرح تاریخ کشاورزی ایران است که در این مدت به انجام رسید، پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ افتخار دولت تدبیر و امید و کاری بسیار بزرگ و ارزشمند در جهت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بود و طرحهای فراوان دیگری که در حوزه های آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، ریزگردها و سایر بخشها عملیاتی شد.

شریعتی تصریح کرد: اطمینان می دهم که دولت تدبیر و امید در حد توان و بضاعت خود به خوزستان عنایت داشت و در این سال ها برای خدمت به مردم استان اقدامات خوبی انجام داد هر چند همچنان مشکلاتی نیز به دلیل کمبود منابع به چشم می خورد.

ساخت یک هزار ۱۰۰ کلاس درس در خوزستان

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه‌های  زیر ساختی آموزشی در خوزستان صورت گرفته است زیرا معتقدم آموزش و پرورش زیربنای همه بخشها است. به همین دلیل، بهبود زیرساخت توسعه فضای آموزشی در دستور کار قرار داشت.

شریعتی گفت: در ۲ سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس در خوزستان به بهره‌برداری رسید و بودجه نوسازی مدارس از ۷۰۰ میلیارد ریال در سال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافت که به دنبال آن شاهد ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در سطح استان بودیم.

استاندار سابق خوزستان گفت: میزان قابل ملاحظه ای از مدارس کانکسی و سنگی  در استان برچیده شد و باقی آن نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در حال برچیدن است. تمامی مدارس آسیب دیده از سیل خوزستان در ۲ سال گذشته به صورت کامل نوسازی و بازسازی شده اند و بیش از ۲۰۰ کلاس درس به این مناطق اضافه شده است.

وی بیان کرد: همچنین طرح کودکان بازمانده از تحصیل نیز به خوبی در استان اجرا شد و هر سال حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز را به کلاس ها بازگرداندیم و طرح بورس تحصیلی دانشجویان مستعد کم برخوردار را اجرا کردیم و پوشش پیش دبستانی در استان را به ۱۰۰ درصد رساندیم  که از این نظر در کشور رتبه نخست را به دست آوردیم.

شریعتی تصریح کرد: در سال های گذشته دانشگاه فرهنگیان حدود ۵۰۰ دانشجو داشت و اکنون بیش از هفت هزار دانشجو دارد که برای رفع کمبود معلم در سطح استان تاثیرگذار بوده است.

اقدامات دولت در بخش برق و انرژی در استان چشم گیر است

شریعتی همچنین به دستاوردهای دولت در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: در چهار سال گذشته واحد گاز و بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان، واحد گاز نیروگاه ماهشهر و واحد گاز ۳۰۰ مگاواتی نیروگاه غرب کارون به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: عملیات ساخت فاز بخار خرمشهر آغاز شده و ۲ تولید کننده برق و نیروگاه ۲۵ مگاواتی در شمال خوزستان به بهره برداری رسیده و سومین نیروگاه در حال نصب و چهارمین نیروگاه در حال پیگیری است.

استاندار سابق خوزستان گفت: تغییرات اساسی و اصلاحات زیرساختی برق در حوزه انتقال، ساخت پست های G.I.S و هوشمند سازی سیستم، ساخت دیسپاچینگ در توزیع شرکت توزیع برق و برق منطقه ای و نصب ۱۵ پست برق G.I.S خریداری شده و رفته رفته در حال نصب است که  این امر باعث پایداری شبکه برق استان شده است.

وی گفت: تمام کابل های برق در سراسر شهرستان اهواز تا پایان سال جاری به کابل خودنگهدارنده تبدیل می شوند و در سایر شهرستان ها نیز در سه سال آینده انجام می شود.

آبرسانی به برخی مناطق استان اقدام موثر دولت در خوزستان

استاندار سابق خوزستان همچنین به خدمات دولت در بخش آبرسانی اشاره کرد و گفت: آبرسانی به شهرستان های آبادان و خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان،رفیع، بستان، چذابه و شلمچه در سال های اخیر به خوبی انجام شد؛ اگرچه در فصل تابستان این مناطق هنوز با کمبودهایی مواجه هستند که این مشکلات قابل رفع است.

شریعتی گفت: هزاران کیلومتر اصلاح شبکه آب در مناطق مختلف انجام شد که در زمینه بالا بردن کیفیت آب و جلوگیری از هدر رفت آب موثر بود؛ در حوزه فاضلاب نیز اقدامات تاثیرگذاری انجام شد.

وی اظهار داشت: تصفیه خانه شرق اهواز در این دولت به بهره برداری رسید و تصفیه خانه غرب اهواز آغاز شده است. تصفیه خانه های آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند و امید است تا پیش از پایان کار دولت تعدادی از این تصفیه خانه ها به بهره‌برداری برسند.

اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شاهکار دولت در خوزستان

وی تصریح کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بزرگترین طرح تاریخ کشاورزی ایران است که با انجام آن در دولت فعلی آثار و برکات آن در معیشت مردم و امنیت غذایی و اقتصاد ملی کشور هویدا شده است.

استاندار سابق خوزستان و رئیس جدید سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همچنین کشت و صنعت‌های نیشکر استان خوزستان پس از یک دوره افول، اکنون شرایط خوبی دارند و توسعه نیشکر امسال بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر تولید می کند و کشت و صنعت کارون ۱۴۰ هزار تن شکر دارد .

وی ادامه داد: در بخش کشت کشاورزی استان در ۲ سال گذشته بیش از ۵۶۰ هزار تن برنج و ۲۷۰ هزار تن خرما برداشت شده که این میزان سال به سال رو به افزایش است. در این زمینه همکاری خوب استانداری، سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی و شیلات تاثیرگذار بوده است.

شریعتی گفت: در بخش آبزی‌پروری خوزستان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد که در سال های اخیر حاصل شده است و با توجه به پروژه‌هایی که در این بخش در دست اقدام است می‌توانیم با اختلاف زیادی نسبت به سایر استان‌ها عنوان نخست خود را به دست آوریم.

پالایشگاه گاز بیدبلند؛  افتخار دولت در خوزستان

وی افزود: همچنین پالایشگاه گاز بید بلند ۲ یکی از افتخارات این دولت است که حدود ۳.۲ میلیارد دلار برای آن هزینه شده است که در جهت اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و جلوگیری از هدر رفت منابع کشور کار بسیار ارزشمندی است.

شریعتی گفت: جمع آوری فلرهای گاز برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدررفت منابع ملی کار بزرگ دیگری بود که به دستور ریاست محترم جمهوری در خوزستان انجام شد.

استاندار سابق خوزستان تصریح کرد : همچنین راه اندازی فولاد روهینا دزفول با همراهی بخش خصوصی به بهره برداری رسید. فولاد شهید جهان آرا با تولید یک و نیم میلیون تن  اسلب عریض برای تولید ورق با فاینانس اسپانیا از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بهره برداری می رسد.

وی افزود: پتروشیمی مسجدسلیمان ظرف ۲ ماه آینده آماده بهره برداری می شود و اکنون مرحله آزمایشی را سپری می کند. سد بالارود به پایان رسیده و در اسفندماه آبگیری آن آغاز می شود و اکنون کارهای جانبی آن در حال انجام است.

۳۰۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی ریزگرد خوزستان مهار شد

شریعتی گفت: در حوزه محیط زیست علاوه بر تامین حقابه تالاب ها و پرکردن تالاب های فصلی، در زمینه مقابله با ریزگردها اقدامات خوبی انجام شده که  کشت بیش از ۳۰ هزار درخت ، مدیریت چرا و مکانیسم های فراوان برای تثبیت ریزگردها  از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: از ۳۵۰ هزار هکتار مناطق فوق بحرانی کانون ریزگرد استان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مهار شده و پس از اتمام آن به سراغ  سایر مناطق بحرانی کانون ریزگرد خواهیم رفت.

استاندار سابق خوزستان گفت: روستاهای زیادی در مناطق مختلف استان که از گاز محروم بودند، به همت دولت گازدار شدند و مشکلات آن ها به حداقل رسید؛ بسیاری از راه های روستایی ترمیم و درمانگاه های مناطق سیل زده بازسازی و نوسازی شده است.

وی همچنین با خدمات بهداشت و درمان دولت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز،  بیمارستان فوق تخصصی کودکان ابوذر اهواز ، بیمارستان باغملک، مسجد سلیمان و رامهرمز به بهره برداری رسیده و تا پایان دولت نیز بیمارستان بخش الوار گرمسیری و بلوک های b و c بیمارستان بهبهان به پایان می رسد و امید است بیمارستان تامین اجتماعی دزفول و ۲۵۰ تخت خوابه ایت الله طالقانی آبادان که با سرمایه گذاری و مشارکت وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان احداث شده به بهره برداری برسد.

شریعتی پس از چهار سال و هشت ماه هدایت استانداری خوزستان روز گذشته از سوی رییس جمهوری به ریاست سازمان ملی استاندارد کشور منصوب شد و قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام از سوی هیات وزیران به عنوان استاندار جدید خوزستان رای اعتماد گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار