اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد که در پی وقوع گرد و غبار هوای ۱۰ شهر این استان به شرایط بالاتر از حدمجاز رسیده است.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در ساعت ۱۳ در شهرهای آبادان ۴۷۹، اهواز ۵۶۴، بندرامام ۲۹۳، حمیدیه ۳۷۱، خرمشهر ۹۳۵، رامشیر ۵۳۰ ، سوسنگرد ۱۴۹، شادگان ۲۱۲، شوش ۱۱۰، ماهشهر: ۱۳۲، هندیجان ۱۹۵، مسجدسلیمان ۱۳۲، کارون ۷۵۲ میکرو گرم بر متر مکعب بوده است.

همچنین بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۳ امروز هوای اهواز با شاخص ۲۲۶ و حمیدیه با شاخص ۲۱۸ در شرایط بسیار ناسالم قرار دارند.

در همین زمان مسجدسلیمان با شاخص ۱۷۱ در شرایط ناسالم و بندر امام با شاخص ۱۱۶، خرمشهر با شاخص ۱۲۵، رامشیر با شاخص ۱۲۷، شادگان ۱۴۴ سوسنگرد ۱۳۷ ، ماهشهر ۱۳۹ و هندیجان ۱۰۵در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارند.

حد مجاز آلودگی گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز پس از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.

بر اساس این شاخص، صفر تا ۵۰  در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ شرایط بسیار ناسالم است و هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

۳۰۰ تا ۵۰۰ شرایط هوای خطرناک وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

با سلام
اداره کل هواشناسی، وقوع گرد و خاک در مناطق غربی، جنوبی، جنوب غربی و مرکزی را برای امروز پیش بینی کرده بود.

طبق پیش بینی هواشناسی از امروز تا فردا شاهد افزایش ابر، وقوع رعد و برق و باران و باد خواهیم بود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار