اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶

شوشان/ قاسم منصور آل كثير

آسانسور بيمارستان امام اهواز يك كشته و مجروح به جا گذاشت. در پي حادثه روز گذشته كه مادر و فرزندي بر اثر سقوط آسانسور بيمارستان امام اهواز حادثه ديده بودند، مادر اين دختر بچه فوت كرد. به گزارش خبرنگار «اعتماد»، به گفته شاهدان عيني دختر بچه و مادر سالخورده اش بر اثر سقوط آسانسور دچار حادثه شديد شدند كه هر دو را به بيمارستان گلستان اعزام كردند. پس از حادثه دختر بچه بلافاصله تحت مداوا قرار گرفت و مادرش در بخش icu بيمارستان گلستان بستري شد. عليرضا نجفي، رييس روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اهواز در گفت وگو با خبرنگار «اعتماد» در اين باره گفت: بعد از كارشناسي هاي انجام شده مشخص شد كه عامل اين اتفاق نقص فني در آسانسور بيمارستان بوده است. نجفي افزود: مادر اين دختر بچه از دنيا رفت و دخترش در حال حاضر در بيمارستان گلستان بستري است. به گزارش «اعتماد» ملاقات كنندگان مي گويند اين نخستين بار نيست كه آسانسورهاي بيمارستان امام اهواز دچار نقص مي شوند و در ساعات ملاقات اغلب آسانسورها تعطيل و از راه پله به طبقات فوقاني مي رويم.

   

از عقرب شوشي تا آسانسور اهوازي

    احمد يكي از ملاقات كنندگان در بيمارستان امام اهواز است. او ضمن ابراز نگراني از اتفاق پيش آمده به خبرنگار ما گفت: بارها هنگام ملاقات در بخش طبقات ديدم كه آسانسورها خراب هستند و افراد مسن مجبور بودند از پله هاي بيمارستان بالابروند. وي همچنين گفت: در كل امكانات بيمارستان امام پايين است و اخيرا هم شاهد مرگ معصومانه يكي از شهروندان در آسانسور اين بيمارستان بوديم. احمد ضمن انتقاد از وضعيت بيمارستان هاي خوزستان افزود: سال گذشته نيز شنيدم كه ملاقات كننده يي در بيمارستان نظام مافي شوش دانيال دچار عقرب گزيدگي در محوطه بيمارستان شد. وي گفت: متاسفانه در محلي كه مردم براي بهبودي و رسيدن به سلامتي كامل مي آيند، دچار خطرات مرگ آسايي مي شوند. مريم يكي از پرسنل اين بيمارستان است، او نيز درباره مشكلات آسانسور بيمارستان امام اهواز گفت: بارها ديدم كه در آسانسور باز است و آسانسور خود به خود حركت مي كند.

اين پرسنل بيمارستان افزود: گاهي نيز كف آسانسور از سطح زمين فاصله زيادي پيدا مي كند كه چندين بار شاهد افتادن برخي از مراجعه كنندگان بودم. به گفته مريم، اكثر آسانسورهاي اين بيمارستان پيشينه خراب بودن را داشته اند و مسوولان كمترين توجهي به آنها نشان ندادند تا اينكه اين عدم توجه باعث شد دختري در سن چهار سالگي بي مادر شود. وي با اشاره به ديگر مشكلات ايمني و امكانات اين بيمارستان افزود: ملاقات كنندگان حتي پاركينگ مناسبي براي نگه داشتن خودروهايشان ندارند و چند سال پيش خودروي يكي از مراجعه كنندگان از در بيمارستان دزديده شد.

   

جلوي هشت شركت داراي پروانه مونتاژ آسانسور گرفته شد

اخيرا نيز مديركل استاندارد خوزستان از جلوگيري از ادامه فعاليت هشت شركت داراي پروانه طراحي و مونتاژ آسانسور در اين استان خبر داد. رضا دهدشتي زاده در گفت وگو با فارس اظهار كرد: با توجه به بازرسي و بازديدهاي به عمل آمده توسط كارشناسان اين اداره كل و شركت هاي بازرسي مورد تاييد صلاحيت قرارگرفته از روند نصب آسانسور توسط شركت هاي آسانسوري متخلف و صدور بيش از 20 نامه تذكر و اخطار به آنها و با توجه به شكايت هاي واصله و اعلام نارضايتي هموطنان از عملكرد آسانسورهاي نصب شده و عدم پايبندي شركت هاي مذكور به قراردادهاي منعقد شده، اين اداره كل اقدام به جلوگيري از ادامه فعاليت هشت شركت آسانسوري كرده است. دهدشتي زاده افزود: هم اكنون حدود 34 شركت داراي پروانه طراحي و مونتاژ آسانسور در استان در حال فعاليت هستند كه از ابتداي سال تاكنون 963 مورد بازرسي نظارتي از روند كار آنها توسط كارشناسان اين اداره كل و شركت هاي بازرسي انجام شده است كه منجر به صدور 428 تاييديه ايمني و كيفيت آسانسور براي مناطق مختلف شهرداري شهرستان هاي استان خوزستان نيز شده است.

مديركل استاندارد خوزستان خاطرنشان كرد: اداره كل استاندارد خوزستان به عنوان تنها متولي نظارت بر عملكرد ايمني و كيفيت قطعات مورد استفاده در اين صنعت است كه با توجه به اهميت نصب و راه اندازي آسانسورهاي با كيفيت و ايمني بالابه منظور رفاه حال مردم و جلوگيري از بروز حوادثي كه در برگيرنده جان همشهريان است به طور كامل بر روند كار شركت هاي نصاب نظارت مي كند.

وي در پايان از همه همشهريان تقاضا كرد هنگام عقد قرارداد با شركت هاي نصاب آسانسور از مورد تاييد بودن آنها توسط اين اداره كل اطمينان حاصل كرده و در صورت عدم رضايتمندي از آسانسورهاي منصوبه، موضوع را به صورت كتبي يا از طريق سامانه 1517 به اداره كل استاندارد خوزستان اطلاع دهند تا اقدامات جدي براي جلوگيري از نصب و راه اندازي آسانسورهاي غير ايمن به عمل آيد.

   

بي اعتمادي، نتيجه ضعف در نظارت

امكانات نامناسب بيمارستان هاي خوزستان در شهرستان هاي مختلف بارها مشكلاتي را براي شهروندان اين استان رقم زده است. از نبود امكانات در بخش هاي بستري گرفته تا آسيب زا بودن محيط آنها، همگي بر ضعف نظارت بر اين مراكز درماني مي افزايند. وجود چنين مشكلاتي باعث شده مردم اعتمادي به جامعه پزشكي خوزستان نداشته باشند و تردد به بيمارستان هاي استان هايي همچون تهران و اصفهان با وجود مشكلات مالي بيشتر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار