شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
شوشان: مهندس نسیم صادقی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هرسال همزمان با مهرماه بزرگترین عملیات منظم، متمرکز و مکانیزه کشاورزی ایران در برداشت نیشکر از مزارع نیشکر خوزستان آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت .

مهندس نسیم صادقی افزود: امسال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و هفت واحد زیر مجموعه آن و در سطح شصت و دو هزار هکتار زراعت نیشکر این شرکت مجموعاً چهار میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن نیشکر برداشت خواهد شد که پیش بینی می شود از این میزان نیشکر بالغ بر چهارصد و هفتاد هزار تن شکر تولید شود و همچون سالیان گذشته این شرکت در رتبه بزرگترین تولید کننده شکر ایران قرار می گیرد .

وی گفت : روش برداشت نیشکر در شرکت توسعه نیشکر مکانیزه و عمدتاً سبز بوده وبا استفاده از دروگر نیشکر (هاروستر) انجام می شود

وی در ادامه گفت: شیوه آبیاری نیز در مزارع توسعه نیشکر به شیوه هیدروفلوم بوده و راندمان آبیاری در توسعه نیشکر بالای 50 در صد است در حالی که راندمان آبیاری در کشاورزی کشور بطور میانگین بین 30 تا 35 درصد می باشد .

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در مجموع پیش بینی می شود امسال در کل استان خوزستان حدود ششصد و پنجاه هزار تن شکر در واحدهای نیشکری استان تولید شود و استان خوزستان شصت درصد تولید شکر تولیدی کشور را به خود اختصاص دهد

وی افزود: واحدهای نیشکری استان خوزستان شامل 7 واحد کشت و صنعت زیر مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کشت و صنعت کارون و هفت تپه می باشند

در همین زمینه مهندس کریمی زند مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دهخدا نیز گفت :آغاز برداشت در واحد کشت و صنع نیشکر دهخدا بعنوان نخستین واحد نیشکری اغاز شد . این کشت و صنعت بعنوان آغاز کننده برداشت نیشکر یک میلیون تن نیشکر تولید خواهد کرد و از این میزان صد هزار تن شکر خام تولید می کند . این شرکت در حال حاضر 9835 هکتار سطح قابل برداشت دارد و تولید صد هزار تن شکر در سومین دوره بهره برداری و رسیدن به ظرفیت کامل اسمی خود در سه سال ، در بین کشت و صنعتهای نیشکر ایران رکورد محسوب کرد .

مهندس کریمی زند فت: این کشت و صنعت در 25 کیلومتری شمال شهر اهواز واقع است و ظرفیت اشتغال 2183 نفر را در خود ایجاد کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار