اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۳ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
دکتر سید محمد علوی با اشاره به افزایش شهرهای قرمز خوزستان، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۳ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: بنابراین در حال حاضر اهواز، اندیمشک، امیدیه، آبادان، مسجدسلیمان، کارون، شوشتر، شوش، رامهرمز، دزفول، بهبهان، بندر ماهشهر و ایذه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این وضعیت نشان می‌دهد وضعیت بیماری در خوزستان همچنان بالا و نگران‌کننده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص اعلام خروج چهار شهر خوزستان از وضعیت قرمز، تصریح کرد: در علم اپیدمیولوژی زمانی که وضعیت شهری تغییر پیدا می‌کند نباید بلافاصله این تغییر را دائمی بدانیم؛ زمانی می‌توانیم بگوییم وضعیت پایدار شده است که حداقل یک دوره کمون حالت پایدار داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین زمانی که شهری از حالت قرمز خارج می‌شود باید دو هفته صبر کنیم و ببینیم در این مدت، بیمای به همان حالت باقی می‌ماند یا خیر و بعد خروج از وضعیت قرمز را اعلام کنیم و به این باور برسیم که این شهر از خطر خارج شده است.

علوی تصریح کرد: همیشه زمانی که خروج شهری از یک وضعیت را اعلام می‌کنیم می‌گوییم وضعیت شکننده است زیرا ممکن است وضعیت بیماری حالت سینوسی باشد یعنی یک روز موارد بیماری بالا باشد و یک روز پایین. بالا رفتن یک روز موارد بیماری نباید ما را نگران کند و یا پایین آمدن آن در یک روز نباید ما را امیدوار یا خوشحال کند.

وی افزود: باید همیشه حواس‌مان جمع باشد که این بیماری، ویژگی‌های خاص خود را دارد و باید با دانستن و علم به این ویژگی‌ها با این بیماری مبارزه کنیم. به همین دلیل هیچ علاقه‌ای ندارم اگر وضعیت شهری بهتر شد، بلافاصله خوشحال شویم و بعد شاهد بی‌تفاوتی و زندگی عادی مردم باشیم.

اسامی شهرهای قرمز برای نوروز ۱۴۰۰

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا ضمن اعلام اسامی ۱۴ شهرستان‌ دارای وضعیت قرمز برای نوروز ۱۴۰۰، گفت: ورود و خروج با خودرو شخصی از شهرهای قرمز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی، گفت: در استان خوزستان شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندرماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، مسجدسلیمان و در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران تا ۱۳ فروردین ماه دارای وضعیت قرمز بوده و مشمول محدودیت تردد نوروزی می‌شوند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: ورود به شهرهای قرمز ممنوع بوده و خروج از شهرهای قرمز با خودروی شخصی هم ممنوع است. از طرفی خروج از شهر قرمز با وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما نیز مستلزم داشتن تست کرونای منفی است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار