اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
استاندار خوزستان در روزهای اخیر با فرمان حذف نیروهای غیر وزارت کشوری در آستانه انتخابات تیم اصلی ستاد انتخابات را تغییر داده است.
قاسم سلیمانی دشتکی پس از عبدالحسین مقتدایی و غلامرضا شریعتی سومین استاندار تدبیر و امید در استان خوزستان است که یک ماه پیش پس از انتقادات فراوان از عملکرد شریعتی، سکاندار استانداری خوزستان را برعهده  گرفت.

جابه‌جایی شریعتی هر چند دومینوی از تغییرات از اساسی را پس از چند سال در استان کلید زد و شاعری سکاندار شهرداری اهواز به دلیل سوء عملکرد و نداشتن شرایط اولیه احراز مدیریت شهری، از سوی سازمان بازرسی و شورای شهر اهواز برکنار شد.

سلیمانی دشتکی که با کوله‌باری از تجربه حضور در استان‌های چهارمحال و بختیاری و ایلام پا به استان خوزستان گذاشته بود، در شرایطی استان را تحویل گرفته بود که خوزستان به تنهایی با داشتن 11 شهر قرمز کروناخیزترین استان کشور بود. کرونای انگلیسی وارد استان شده و در حال فتح به فتح شهرها بود.

استاندار جدید خوزستان برای مهار مدیریت کرونا، قرارگاه عملیاتی کرونا را راه‌اندازی و مسئولیت قرارگاه را به معاون امنیتی استانداری خوزستان ‌واگذار کرد و در مرحله دوم با کسب اجازه از پایتخت، محدودیت‌های سنگین را اعمال کرد. از منع ترددهای سنگین تا فرستادن 90 درصد پرسنل ادارات دولتی به دورکاری!

هر چند اعمال محدودیت‌های کرونایی و افزایش ظرفیت‌های تست کرونا پس از دو هفته اندک اندک در حال اثرگزاری است و 4 شهر استان از وضعیت پرخطر خارج شدند ولی همچنان وضعیت کرونای خوزستان بلاخیز است و سرعت بخشی به واکسینه کردن ملت راهکاری بلند مدت و دائمی برای حذف کرونا است.

استاندار خوزستان با انتقاد از برخی انتصابات گذشته در فرمانداری‌ها و ادارات کل استان خوزستان افزود : انتصاب مدیران باید بر اساس یک ملاک ارزیابی باشد و  تنها باید بر اساس شایسته سالاری باشد.

وی گفت: علی رغم وجود افراد توانمند در استانداری خوزستان از 27 فرماندار خوزستان 19 نفر در بیرون از وزارت کشور در این پست‌ها قرار گرفته که این جای تامل دارد و حتما به این موضوع رسیدگی خواهم کرد.

این مسئله فرصت را برای استاندار جدید برای یک دست کردن تیم استانداری فراهم ساخت و با حذف مدیرانی که چه بسا بسیاری کارنامه قابل قبولی در مدیریت نداشتند، به اصلاح آرایش تیم استانداری کرد.

سلیمانی‌دشتکی در راستای اصلاح وضع موجود و با شعار استفاده از نیروهای توانمند وزارت کشوری، با صدور احکامی جداگانه «رضا نجاتی» را به عنوان مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد استانداری و «علیرضا کریمی» را به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان منصوب کرد.

همچنین در این احکام «شهاب صدیقی» به عنوان مدیرکل اداره مدیریت بحران استانداری خوزستان و «کاظم تقی پور» به عنوان معاون اجرایی حوزه استاندار خوزستان توسط سلیمانی دشتکی منصوب شدند.

قطار تغییرات استانداری به این سطح میانی محدود نبود و امروز علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری که از نیروهای خوشنام سیاسی استان بودند را برکنار و با حفظ مسئولیت رضا نجاتی را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و رئیس ستاد انتخابات استان منصوب کرد.

هر چند علی حسین حسین‌زاده که به عنوان مشاور عالی استانداری منصوب شد، بارها درخواست استعفا داده بود ولی حذف نیروهای کاربلد سیاسی در آستانه انتخابات چندان از سوی افکار عمومی خوزستان مثبت ارزیابی نشد.

سومین چالش و مسئله این است که استانداری جدید خوزستان در یک ماه گذشته، ارتباط موثر و سازنده با اصحاب رسانه نداشته است. به طوری که بسیاری از اصحاب رسانه که دغدغه‌مندان و دلسوزان جامعه هستند، هنوز در پشت اتاق استانداری معطل ماندند.

ارتباط با عناصر خبری سالم و دلسوز و فضا دادن به رسانه‌های مشفق و شفاف مطالبه جدی جامعه خبری است که استاندار لازم است برای آن تدبیر کند.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار