اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
سال هاست که در روز درختکاری مد شده است که  مدیران اجرایی، میانی دستگاه ها تا مقامات عالی کشوری، با حضور در فضای سبز محل کار خویش و در حلقه ای از کارمندان و کارشناسان، با بیل و آبپاشی که به نظر نو می رسد و تازه خریداری شده است، تک نهالی را در گودالی که قبلا حفر شده است، می کارند و مقداری آب، پای آن می پاشند و طی مصاحبه کوتاهی بر درختکاری و فواید گسترش فضای سبز تاکید می کنند. این نهال کاشته شده، معلوم نیست تا سال بعد آیا خشک شده است یا برپاست. سال بعد دوباره همین صحنه، با بیل و آبپاش های نو و تازه خریداری شده تکرار می گردد.

از سوی دیگر، در رسانه های سراسری گاهی آمارهایی ناامید کننده از کاهش سرانه فضای سبز و تخریب جنگل ها و تغییر کاربری آن به مناطق مسکونی و تجاری و یا انجام طرح های عمرانی در بستر فضاهای سبز به گوش می رسد. گاهی نیز سر و صدا و اخباری از پرونده های اختلاس در طبیعت و انفال و تعرض های غیر قانونی به کوه ها و دشت ها، شنیده می شود.
یا در برخی شهرها، شهرداری ها به دلخواه و بدون رعایت استاندارد های علمی، نسبت به کاشت یا هرس و از ریشه در آوردن درختان اقدام می کنند.

بنظر می رسد که تبلیغات روز درختکاری، به فرصتی برای ساده انگاری، فریبکاری و خود را بی اطلاع از فجایع محیط زیست وانمود کردن، تبدیل شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار