اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران پشت میز ننشینند و بیشتر میدانی عمل کنند، گفت: بنا به مقتضیات، چند تغییر در مدیریت استان خوزستان داشتیم؛ اگر مدیری سهل‌انگاری کند و مشکلات مردم را حل نکند، حتما باید جای خود را به شخص دیگری بدهد حتی اگر یک روز از مدیریتش باقی مانده باشد. ما با کسی تعارف نداریم زیرا ملاک ما رضایت‌مندی مردم است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: با وجود تلاش همه جانبه در ستاد استانی و ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرای طرح غربالگری محله به محله سردار سلیمانی، هنوز هشت شهرستان خوزستان قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند.

 وی افزود: روند کلی بیماری رو به کاهش است اما اگر شرایط رعایت نشود مجددا ممکن است بیماری تشدید شود و شاهد معضل بزرگتری در خوزستان باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از مردم همه استان‌ها تقاضا دارم به شهرستان‌های قرمز و نارنجی سفر نکنند. ممنوعیت کامل برای شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود. برای شهرهای زرد و آبی نیز توصیه به سفر نمی‌کنیم اما اگر کسی سفر می‌کند باید کنترل شود تا در صورتی که تست کرونای آن شخص مثبت بود، قرنطینه شود.

وی افزود: با وجود تلاش جهادگونه نیروهای بهداشت و درمان، امدادگران و بسیجیان، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه شرکت در مراسم عزاداری و جشن‌ها با جمعیت انبوه و بی‌شمار، باعث بروز مشکلات بسیاری در شیوع کرونا شده است.

سلیمانی‌دشتکی گفت: حضور در مراسم عزاداری، پیامدی جز عزاداری مکرر بعدی نخواهد داشت. حضور در جشن‌ها نیز منجر به ابتلای تعدادی زیادی از شرکت‌کنندگان و در ادامه، فوت این افراد می‌شود.

استاندار خوزستان با گلایه از افرادی که در عزاداری‌ها و جشن‌ها در این شرایط کرونایی حضور پیدا می‌کنند، گفت: خرمشهر از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داد اما به احتمال فراوان مجددا قرمز خواهد شد و مسئول این امر، افرادی هستند که در آن مراسم عزاداری با آن جمعیت زیاد حضور داشتند. در شهرستان لالی نیز قطعا شرایط تغییر خواهد کرد و مسئول، افرادی هستند که در مراسم حضور داشتند.

وی افزود: بانیان این گونه مجالس به طور غیرمستقیم در ابتلای افراد و فوت آن‌ها دخیل هستند و مرتکب جرم ناخواسته و به نوعی باعث قتل عمد و رواج بیماری شده‌اند. در این زمینه شیوخ، بزرگان، نخبگان و ائمه جمعه ‌باید در جلوگیری از برگزاری چنین مراسماتی در خوزستان کمک کنند و در این راستا فعال شوند. تقاضا داریم پویش‌های مردمی نه به سفرهای غیر ضروری، نه به حضور در اجتماعات و نه به حضور در شب‌نشینی نیز فعال شوند تا بتوانیم این ویروس منحوس را ریشه‌کن کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای مسئولان، اعمال قهری برخورد با چنین تخلفاتی صحیح نیست؛ به فرمانداران توصیه می‌کنیم به شکل فرهنگی برخورد داشته باشند اما اگر افراد توجه نکنند چاره‌ای جز اعمال قانون نیست. ما شرمنده می‌شویم که یک ریش سفید یا صاحب عزایی که ناراحت است، بازداشت شود یا پدر و مادر و یا عروس و داماد در اوج جشن و شادی دستگیر شوند و اصلا به این کار علاقه نداریم اما اگر مردم رعایت نکنند، چاره‌ای نداریم.

وی در خصوص تنظیم بازار شب عید در خوزستان گفت: در جلسات مکرر چند هفته اخیر به شکل تخصصی با مدیران مباحث مربوط به بازار شب عید پیگیری شد. در این زمینه یک معضل اصلی، مبحث عرضه و قیمت مرغ بود به شکلی که اکنون قیمت مرغ به حداکثر قیمت رسیده و عرضه نیز محدود شده است.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این جلسات، قرار است نهاده‌ها، دان، دارو و امکانات یارانه‌ای که به مرغداران داده می‌شود تنها به مرغدارانی ارائه شود که متناسب با تولید، عرضه به کشتارگاه داشته باشند و در غیر این صورت نهاده‌ای در اختیار آن‌ها قرار داده نشود.

وی بیان کرد: همچنین تاکید شده از خروج مرغ به شکل زنده از استان جلوگیری شود و ممنوعیت اعمال شود تا مرغ در بازار خوزستان به قیمت مناسب بازگردد. از فروش مرغ زنده نیز جلوگیری خواهد شد تا مرغ بهداشتی در کشتارگاه‌ها و با نظم و برنامه‌ریزی به دست مردم برسد. با توجه به این تصمیمات، از روز گذشته تا به امروز قیمت مرغ به سرعت رو به کاهش است و عرضه نیز افزایش یافته است.

استاندار خوزستان در خصوص انتخابات و ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر و روستا گفت: در بحث انتخابات و در صحنه‌های انقلاب، مردم همیشه سنگ تمام می‌گذارند. خوشبختانه تا پایان وقت قانونی ثبت نام انتخابات شورای شهرها، حدود ۴ هزار و ۴۵۰ نفر در خوزستان ثبت نام کردند و شاهد رشد ۱۰ درصدی داوطلبان دور ششم انتخابات شورا نسبت به دور پنجم هستیم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: امیدوارم در بررسی صلاحیت‌ها، قاعده و قانون رای مراجع چهارگانه تنها ملاک باشد و بتوانیم حداکثر افراد را وارد رقابت کنیم.

وی افزود: در استان خوزستان در ۸۸ شهرستان و شهر و برای ۷۷۶ کرسی رقابت خواهیم داشت. ثبت نام داوطلبان شورای روستاها نیز از اواسط فروردین‌ماه آغاز می‌شود و بررسی صلاحیت‌ها نیز تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت و در اواخر خردادماه نیز انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص مباحث حقوق معوقه کارکنان دولت و کارکنان بخش خصوصی گفت: در این زمینه کسورات زیادی داشتیم. برای مثال آب‌بران آب و فاضلاب شهری و روستایی بودند که گاه تا ۲۱ ماه حقوق دریافت نکرده بودند. در این زمینه توانستیم تا به امروز حدود ۲۸ میلیارد تومان از مرکز و استان دریافت کنیم تا بتوانیم بخش عمده‌ای از این حقوق را ظرف مدت فردا و پس‌فردا پرداخت کنیم.

وی در خصوص مشکلات کارکنان شهرداری‌ها در شهرهای کلان و شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر گفت: این کارکنان در بحث پرداخت حقوق مشکلاتی داشتند که تلاش شده است این مشکلات رفع و بخش عمده‌ای از حقوق این کارگران پرداخت شود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: در خصوص کارکنان دولت در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها حتی یک ماه اضافه کار به کارکنان پرداخت نشده بود اما توانستیم ۷۴ میلیارد تومان در این زمینه از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کنیم تا بخش اعظمی از مطالبات اضافه کاری کارکنان را ظرف مدت فردا و پس‌فردا پرداخت کنیم.

وی در خصوص حقوق و پرداختی‌های مربوط به بخش خصوصی نیز گفت: جلسات متعددی در این زمینه برای شرکت‌ها، کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده است و در این زمینه تاکیده شده که حقوق کارگران و کارکنان خود را پرداخت کنند. یکی از این شرکت‌ها، نیشکر هفت تپه بود که تقریبا حقوق، عیدی و پاداش کارگرانش پرداخت شده است و پرداخت‌ها در این شرکت به حداکثر ممکن رسیده است.

استاندار خوزستان با اشاره به ساختار اداری استان گفت: مدیران استانی باید باانگیزه و توانمند و مردمی باشند و تابع بروکراسی اداری نباشند و باید انقلابی به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی افزود: مدیران استان خوزستان باید تحرک داشته باشند و باید به صورت مکرر از منابع ملی و دستگاه خود در سطح ملی مطالبه‌گری کند. علاوه بر اعتبارات دستگاه‌های مربوطه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دیگری از جمله بنیاد مستضعفان هستند که در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها کمک می‌کنند. مدیران منتظر بودجه دستگاه خود نباشند و از این نهادها نیز کمک بگیرند.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه مدیران پشت میز ننشینند و بیشتر میدانی عمل کنند، گفت: بنا به مقتضیات، چند تغییر در مدیریت استان خوزستان داشتیم. اگر مدیری سهل‌انگاری کند و مشکلات مردم را حل نکند، حتما باید جای خود را به شخص دیگری بدهد حتی اگر یک روز از مدیریتش باقی مانده باشد. ما با کسی تعارف نداریم زیرا ملاک ما رضایت‌مندی مردم است.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای رفع بروکراسی اداری در برخی از زمینه‌ها از جمله رفع حاشیه‌نشینی شهرها در خوزستان، حل مشکلات مناطق محروم، اصلاح ساختار و بهبود فاضلاب و آبرسانی به شهرها و روستا باید در استان قرارگاه تشکیل شود تا بتوانیم مسائل را با سرعت بیشتری پیش ببریم و مشکلات مردم را سریع‌تر حل کنیم.

وی ادامه داد: با اعضای شورای تامین تفاهم شده است که کارها در خوزستان بیشتر مردمی و تابع فرهنگ مردم باشد تا بتوانیم مردم را اقناع و راضی کنیم.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: دلیل ندارد هر چیزی را در خوزستان امنیتی کنیم؛ مسئولان امنیتی استان خوزستان نیز عاقل، دانا و دلسوز مردم هستند و در این زمینه در جهت تبدیل مسائل امنیتی به مسائل فرهنگی و اجتماعی گام برخواهیم داشت.

وی در خصوص آغاز فصل برداشت کشت پاییزه در خوزستان گفت: برای برداشت کشت پاییزه در خوزستان باید مشکلات حمل و نقل و تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی و همچنین پرداختی‌های کشاورزان در خوزستان حل شود. در این زمینه صحبت‌هایی انجام شده تا در این فصل به گونه‌ای عمل شود که شاهد مشکل نباشیم و قرار است از استان‌های دیگر حدود ۲ هزار دستگاه کمباین برای برداشت وارد خوزستان شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اشکالات اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: کمتر از ۵۰ درصد از این طرح در خوزستان اجرایی شده که البته دارای نواقصی نیز هست. حدود ۵۳ درصد از این طرح هنوز اجرایی نشده و هنوز به دنبال تخصیص آب برای حدود ۴۰ هزار هکتار از آن هستیم.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص اصلاح سیستم فاضلاب شهرهای بزرگ، آبرسانی به شهرها و روستاها و جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز افزود: طرح‌هایی در حال انجام است و پیگیر اجرای طرح‌های دیگری نیز هستیم. برای سیستم فاضلاب اهواز حدود یک هزار میلیارد تومان تجهیز امکانات مالی انجام شد و باید پیمانکار طرح سریعا کار را آغاز کند. برای سایر شهرهای استان نیز طرح ماده ۵۶ در حال اجرا است تا با پرداخت اعتبارات پیمانکاری پروژه‌های فاضلاب، شاهد اجرای این طرح‌ها باشیم.

وی که در یک گفتگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: بسیاری از روستاهای خوزستان آب شرب مناسب ندارند و با تانکر به آن‌ها آبرسانی می‌شود. در برخی از قسمت‌های شهری و روستایی نیز آب جیره‌بندی است که این مساله برای نظام ما اصلا خوشایند نیست و مدیران آبفا باید این مشکلات را به سرعت بر طرف کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار