شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
شوشان : ناصر عبیات(فعال محیط زیست استان خوزستان)ضمن انتقاد از اوضاع اخیر منطقه حفاظت شده مشداخ در دیدار با مهندس اشرفی مدیریت کل سازمان محیط زیست استان خوزستان به بحث و گفتگو پرداخت.

وی با اشاره به این نکته،که در آمار ثبت شده در نیمه دوم سال گذشته ،از تعداد کل آهوهای این منطقه که تعداد آنها ۹۰بوده متاسفانه در دو ماه اخیر بدلیل فعالیت شکارچیان در این منطقه تعداد آنها به کمتر ۶۰ رسیده است و این خطرناک بودن وضعیت و تهدید جدی برای این ثبت بومی و ملی حساب می شود.

مهندس اشرفی ضمن تاکید بر پیگیری به جد این موضوع عنوان کرد که بنده و علاوه بر تمام کمبودهایی که از لحاظ امکانات در مناطق حفاظت شده،کارهای مهمی در این راستا انجام داده ایم و پیگیر مقصران این قضایا در  منطقه مشداخ هستیم.

مدیریت کل سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان ضمن تاکید بر کمک و همراهی جوامع محلی و فعالان و همیاران محیط زیست بعنوان بازوی فعال در کنترل و اداره این مناطق،گفتند:به یاری خداوند و علیرغم تمام کمبودها توانستیم کارهای اساسی در مناطق تالابی استان انجام بدیم.توانستیم بودجه آبگیری و حقابه ۱۰۰۰هکتار از تالاب بامدژ رو بگیریم و در آینده ایی نزدیک استارت زده خواهد شد.همچنین توانستیم به تفاهم خوبی با شرکت نفت جهت ساختن پاسگاه محیط بانی در هور العظیم برسیم.همه این موارد جز با همت و پشتکاری و مطالبه گری شما فعالان دلسوز محیط زیست به ویژه آقای عبیات میسر نشد.
ناصر عبیات در پایان این گفتگو ضمن به فال نیک گرفتن مباحث ذکر شده از تلاشهای مهندس اشرفی بعنوان مدیر سازمان محیط زیست استان در جهت حفظ محیط زیست،تقدیر و تشکر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار