اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
رئیس مرکز بهداشت استان خبر داد؛
دکتر سید محمد علوی از افزایش ۵۷ درصدی موارد ابتلا به بیماری و ۴۱ درصدی موارد بستری در استان خوزستان در هفته دوم فروردین‌ماه نسبت به هفته اول خبر داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: این روزها دوباره سیر بیماری در کشور و خوزستان افزایشی شده است؛ پس از چند روز کاهش موارد بیماری، مجددا مسافرت‌ها، ترددها و تجمعات موجب افزایش موارد بیماری شده است.

وی افزود: مقایسه وضعیت کنونی بیماری با هفتم فروردین‌ماه، نشان‌دهنده افزایش ۵۷ درصدی موارد ابتلا به بیماری و ۴۱ درصدی موارد بستری در استان خوزستان است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به دلایل تکرار امواج بیماری در خوزستان، گفت: چرا با اندک کاهش موارد بیماری، مردم و مسئولان دچار فراموشی و عادی‌انگاری می‌شوند؟ چرا در کنترل بیماری، هماهنگ و همسو نیستیم؟

علوی با تاکید بر لزوم پرهیز از اشاعه باورهای غلط و اطلاعات نادرست، ادامه داد: چرا از تجربه کشورهای موفق مانند ویتنام و سنگاپور استفاده نمی‌شود؟ این کشورها از واکسن، دارو یا هزینه بالا استفاده نکردند و تنها، انضباط و اجرای سختگیرانه مقررات بهداشتی و محدودیت‌های تردد را اعمال کردند.

وی افزود: این کشورها همچنین پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات، قرنطینه خانگی و شهرها، تست، بیماریابی و جداسازی بیماران و مراقبت از سالخوردگان را انجام دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر به فکر سلامتی خود و عزیزان‌مان هستیم و در مقابل سلامتی مردم احساس مسئولیت داریم باید همگی بدون توجه به موقعیت شغلی و گرایش سیاسی و اعتقادی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و دیگران را به اجرای این دستورالعمل‌ها تشویق کنیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: روند بیماری در روزهای آینده به رفتار ما مسئولان و مردم بستگی دارد؛ اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و از برگزاری مراسم‌ها و حضور در عزاداری‌ها و عروسی‌های بزرگ که مرتب در گوشه و کنار خوزستان رخ می‌دهد، پرهیز شود؛ می‌توانیم امیدوار باشیم که بیماری مجددا مهار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار