اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
جمعی از کارگران خدمات شهری شهرداری کارون، با اعتراض نسبت به عدم پرداخت حقوق و همچنین اخراج برخی از همکاران خود، مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

یکی از کارگران گفت: کارگران خدمات شهری شهرستان کارون حدود ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند و حق بیمه‌ای نیز برای آنها پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه آخرین بار آبان ماه سال گذشته حقوق دریافت کردیم، افزود: عیدی و سنوات بعضی از کارکنان از ۹۸ تاکنون پرداخت نشده است.

این کارگر ادامه داد: به بهانه نداشتن پایان خدمت و گواهی سلامت می‌خواهند تعدادی از کارگران را اخراج کنند در صورتی که این‌چنین نیست و همه نیروها دارای کارت پایان خدمت هستند و حدود ۳ الی ۱۵ سال سابقه کاری دارند.

آرش دُر شهردار شهرستان کارون در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این کارگران حقوق ماههای ۹، ۱۰ و ۱۱ را به همراه عیدی و سنوات خود از پیمانکار قبلی و ماه   ۱۲  را   نیز از پیمانکار جدید طلب دارند، بعضی از کارگران ۳ ماه و نیم و گروهی ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند؛ همچنین کارگران حمل زباله ۶ ماه عیدی و سنوات خود را شهریورماه دریافت کرده‌اند.

وی افزود: نیروهای شهرداری کارون بیش از یک هزار نفر بودند که اقدام به تعدیل حدود ۳۰۰ نفر از کارگران مازاد که در گذشته توسط اعضای شورای شهر وارد سازمان شده بودند و هیچ‌گونه حضور فیزیکی نداشتند کردیم. همچنین از حدود ۷۰۰ نفری که باقی مانده تعدادی از آنها فاقد گواهی پایان خدمت، سوءپیشینه و سلامت هستند که طبق قانون می‌توان آنها را تعدیل کرد.

دُر بیان کرد: قصد داریم تعدادی از کارگران که در گذشته توسط اعضا شورای شهر وارد سازمان شده‌اند و به کارگران بلاتکلیف معروفند را با نیروهای فاقد کارت پایان خدمت و سوءپیشینه جایگزین کنیم.

شهردار شهرستان کارون گفت: بخش از نیروهای حراست، اجرائیات، فضای سبز، حمل زباله، رفتگر و نیروهای ستادی ۳ ماه و نیم و بخشی ۴ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و سعی بر این است تا قبل از ماه مبارک رمضان پرداختی برای آنها انجام شود.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار