اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: رکورد تولید شکر و نیشکر در طرح‌های هفت گانه وابسته به این شرکت برای نخستین بار در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شکسته شد.

عبدعلی ناصری افزود: تولید نیشکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا ۱۵ فروردین ماه به پنج میلیون و ۶۳۱هزار و ۹۸۶تن رسید که در مقایسه با رکورد قبلی تولید نیشکر که در سال ۱۳۹۴ که تولید پنج میلیون و ۶۱۹هزار و ۳۴۸تن بود حدود ۱۲هزار تن افزایش دارد.   

وی پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت نیشکر در ۲۵فروردین ماه امسال تولید و برداشت نیشکر در واحدهای هفت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی به پنج میلیون و ۷۴۰ تا ۷۵۰هزار تن برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه افزود: با افزایش برداشت محصول راهبردی نیشکر، تولید شکر نیز در این شرکت نیز به رکورد تازه ۶۱۵هزار تن خواهد رسید.

ناصری اظهار داشت: رکورد دیگر و بی سابقه، رسیدن به ظرفیت اسمی تولید شکر (یکصد هزارتن شکر) و بالاتر از آن در ۲ شرکت کشت و صنعت امام(ره) و دهخدا در شمال اهواز به طور همزمان در سال زراعی جاری بود که این موفقیت نتیجه سعی و تلاش و به کاربردن بردن دانش کارگران ، مدیران و کارکنان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده است.

برداشت نیشکر در واحدهای هفتگانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از اواخر مهرماه در سطح ۶۱هزار و ۶۵۷هکتار شروع شد و طبق پیش بینی‌ها تا ۲۵فروردین ماه به پایان می‌رسد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.


واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.
پیش بینی شده در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تولید شکر درواحدهای هفتگانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به رقم بی‌‎سابقه و اسمی ۷۰۰هزار تن برسد.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور درخوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار