اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با بیان اینکه شهرداری به تعهدات خود در زمینه ساماندهی مدفن پسماندهای این شهر عمل نکرده ، گفت: شهرداری اهواز متعهد شده تا پایان اردیبهشت سایت زباله صفیره را ساماندهی کند.
علی بنی‌عگبه درباره تعهد شهرداری به اتمام سلول شماره ۲ تا پایان پارسال ، بیان کرد:بر اساس مصوبات شهرداری اهواز متعهد به اتمام سلول شماره ۲ بود اما به دلیل تغییرات زیاد در مدیریت شهرداری و تامین نشدن اعتبار، نتوانست به تعهدات عمل کند.

وی با اشاره به بازدید از سایت زباله اهواز در ۹ فروردین امسال، اضافه کرد: شهردار جدید اهواز مصمم به ساماندهی سایت پسماند است و متعهد شده که ساماندهی این سایت را در اولویت قرار دهد و دستور اتمام سلول شماره ۲ این سایت که نیمه کاره مانده بود، را صادر کرده است.

بنی‌عگبه با بیان اینکه همچنین مقرر شده که کارخانه پردازش و تفکیک پسماند در محل سایت صفیره راه‌اندازی شود، افزود: شهرداری اهواز به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تبدیل پسماندها به کمپوست و یا انرژی است.

وی تکمیل سلول شماره ۲ سایت پسماند اهواز را مهمترین راهکار ساماندهی این سایت در شرایط فعلی دانست و گفت: با توجه به اینکه سلول شماره یک، ظرفیت تخلیه پسماند را ندارد و زباله‌های منتقل شده به سایت در سطح وسیعی از این سایت رها شده‌اند، تا زمانی که سلول جدید تکمیل نشود، شرایط همانند گذشته خواهد بود و بهبود پیدا نمی‌کند.

به گفته وی، سلول شماره ۲ سایت صفیره هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنی‌عگبه افزود: شهرداری اهواز هم اکنون با به کارگیری ماشین‌آلات، در حال خاکریزی بر روی زباله‌هایی است که در محل سایت و خارج از سلول تخلیه شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ درصد محوطه سایت از زباله پرشده ، اضافه کرد: ظرفیت سلول شماره یک سایت پسماند، از پنج سال پیش پر شده اما تا پارسال بخشی از زباله‌های شهری به آن منتقل شده و بخشی نیز در محوطه سایت تخلیه می‌شد.

بر اساس این گزارش، مدفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای "صفیره" در بخش غیزانیه شهرستان اهواز، از بیش از ۶ سال پیش با مشکل آتش سوزی به ویژه در فصل گرما روبه روست. دود و بوی نامطبوع ناشی از این آتش سوزی که گاهی تا یک ماه به طول می‌انجامد، علاوه بر روستاهای اطراف، گاهی تا اهواز را در بر می‌گیرد.

به گفته عبیات، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، استقرار خودروهای آتش نشانی در مدفن پسماند اهواز در منطقه صفیره، اتمام سلول دوم و آغاز ساخت سلول سوم دفن پسماند تا پایان سال ۹۹، از مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان در دی پارسال بود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار