اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر در بازدید از شرکت آبان بسپار توسعه؛
عبدعلی ناصری گفت: این شرکت در راستای تامین بخشی از کالای مورد نیاز عملیات زیربنایی و آماده سازی اراضی کشاورزی شرکت توسعه نیشکر فعالیت می کند.

به گزارش شوشان عبدعلی ناصری مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بازدید از شرکت آبان بسپار توسعه و افتتاح خط بازیافت لوله‌های پلاستیکی اظهار کرد: این شرکت در راستای تامین بخشی از کالای مورد نیاز عملیات زیربنایی و آماده سازی اراضی کشاورزی شرکت توسعه نیشکر فعالیت می کند.

ناصری افزود: یکی از اهدافم توسعه این شرکت بود تا بتواند با سود دهی بیشتر و زیان کمتر به فعالیت خود ادامه دهد، که خوشبختانه با حمایت ها و تلاشهای صورت گرفته این امر محقق شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: یکی از کارهایی که در شرکت آبان بسپار ضرورت داشت افتتاح خط بازیافت ضایعات بود که از نظر اقتصادی و محیط زیستی تاثیر مثبتی در این شرکت و چرخه تولید نیز دارد.

ناصری تصریح کرد: در گذشته این ضایعات به بیرون فروخته می شد و ارزش افزوده آنچنان نداشت بنابریان تصمیم گرفته شد خط بازیافت ضایعات را راه اه ندازی کنیم که امروز با خریداری، تجهیز و نصب دستگاههای بازیافت این عملیات انجام می شود که در ساخت لوله ها مجداد مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان داشت: افتتاح خط بازیافت برای 20 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و با افزایش شیف به 40 نفر هم می رسد.


مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه در آیین بهره برداری از این خط بازیافت گفت:با راه اندازی این خط بازیافت ، ۱۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است ضمن آنکه از دورریزی لوله‌های آبیاری تاشو(هیدروفلوم) جلوگیری شده و با نصب و راه‌اندازی واحد گرانول سازی ، مواد بازیافتی دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهرزاد فاطمی نیا افزود:با راه اندازی خط بازیافت ، ضمن کاهش هزینه‌های خرید تجهیزات و لوله‌های آبیاری که از مواد پلی اتیلن سبک ساخته شده و در طرح‌های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد گامی مهمی برای حفظ محیط زیست منطقه برداشته شد.

گفتنی است برای راه‌اندازی خط بازیافت لوله‌های آبیاری پلاستیکی و پلی اتیلن که نقش مهمی در حفظ محیط زیست زمین‌های پیرامونی و کاهش هزینه‌های زیرساختی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارد ۲۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال هزینه شده است.

شرکت آبان بسپار توسعه در سال ۱۳۷۲ با هدف تامین بخشی از کالای مورد نیاز عملیات زیربنایی و آماده سازی زمین‌های کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان راه اندازی شد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.

پیش بینی شده در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تولید شکر درواحدهای هفتگانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به رقم بی‌سابقه و اسمی ۷۰۰هزار تن برسد.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.









comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
comment
0
0
comment لااقل نمونه لوله نشان داده میشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار