اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
در جهت مدیریت بهتر پیک چهارم بیماری کرونا در جنوب ، جلسه ویدیو کنفرانسی روسای بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، در روز یکشنبه 29 فروردین ماه، جلسه ی مشترک روسای بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب با موضوع نحوه مدیریت پیک چهارم بیماری کرونا در منطقه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور روسای بهداشت و درمان های صنعت نفت و روسای بیمارستان های نفت اهواز، آغاجاری ، آبادان ، مسجد سلیمان و گچساران و به منظور ایجاد هماهنگی در مدیریت پیک چهارم بحران کووید 19 و استفاده حداکثری از ظرفیت بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب برگزار شد ، ابتدا دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به شرایط فعلی و وضعیت قرمز در اکثر نقاط کشور گفت : با توجه به وضعیت پیک اخیر بیماری کووید 19در کشور بایستی بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب با همگرایی بیشتر تلاش کنند تا از ظرفیت های موجود بیشترین استفاده را ببرند.

وی سپس با اشاره به اهم موضوعات مورد بررسی در این نشست گفت : در شرایط بحرانی فعلی باید همه ی زیر ساخت ها از جمله وضعیت انبارهای دارو و تجهیزات جهت تامین به موقع دارو و تجهیزات حفاظتی، میزان اکسیژن مورد استفاده در مراکز درمانی و شرایط تامین آن ، شرایط و تعداد تخت های ویژههر بیمارستان و در صورت نیاز توسعه بخش های ویژه در بیمارستان های صنعت نفت جنوب ، آموزش مجدد نیروهای پرستاری ویژه کار و ... مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی در خصوص واکسیناسیون همکاران شاغل در بهداشت و درمان های جنوب تاکید کرد و گفت : با مساعدت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  به زودی تعداد زیادی از کارکنان بیمارستان های نفت اهواز و آغاجاری واکسینه می شوند.

وی همچنین از اختصاص یک دستگاه آمبولانس مجهز با امکانات ICU به بیمارستان شهید ایرانپور بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری طی روزهای آینده و تلاش جهت تامین یک دستگاه آمبولانس مجهزدیگر برای بیمارستان نفت آبادان  خبر داد .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در ادامه در خصوص پروتکل تزریق سرپایی داروی ردمسیویر گفت :  این پروتکل در بیمارستان نفت اهواز در حال اجرا ست و تاکنون نتایج بسیار خوبی نیز داشته است و امیدواریم دیگر بیمارستان های صنعت نفت جنوب نیز این پروتکل را اجرایی کرده باشند.

در ادامه دکتر احمدی ، رئیس بیمارستان شهید ایرانپور آغاجاری از بررسی  نحوه راه اندازی بخش ICU با 4 تخت فعال در این بیمارستان خبر داد و گفت : با تامین نیروی آموزش دیده ویژه کار و مجرب به زودی این بخش افتتاح خواهد شد.

سپس خانم دکتر عزیزی دوست ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان با بیان اینکه بیمارستان نفت مسجد سلیمان پشتیبان بیمارستان 22 بهمن شهرستان مسجد سلیمان است گفت : علی رغم اینکه در بیمارستان نفت مسجد سلیمان بخش بستری کووید نداریم و تعدادبیماران شرکتی بستری در بیمارستان 22 بهمن نیز فقط 3 نفر است ، اما تعداد بیماران سرپایی در این بیمارستان نسبت به هفته های گذشته افزایش پیدا کرده است.

در ادامه دکتر محمدی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه شرایط در بیمارستان نفت گچساران تحت کنترل است  گفت : در این بیمارستان یک بخش ICU با ظرفیت 3 تخت با نیروهای ویژه کار و آموزش دبده موجود است که در صورت نیاز بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. وی از روند خوب واکسیناسیون کادر درمانی این بیمارستان نیز خبر داد.

سپس دکتر بوستانی، معاون دارو و درمان  بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان با بیان اینکه بیمارستان نفت آبادان با توجه به مصوبه شورای تامین به عنوان بیمارستان پشتیبان کووید  به سه شهرستان آبادان ، خرمشهر و شادگان خدمات رسانی می کند گفت : کلینیک تنفسی با حضور متخصصین داخلی در اورژانس بیمارستان همه روزه فعال می باشد .

وی با اشاره به وجود دو بخش بستری عمومی کووید گفت : در صورت نیاز بیماران به بخش ICU ، بیمار به بیمارستان نفت اهواز انتقال می یابد.

وی گفت : تامین اکسیژن مورد نیاز در بیمارستان نفت آبادان از طریق 110 کپسول اکسیژن صورت می گیرد.

در ادامه دکتر صرامی متخصص عفونی و معاون بیمارستان نفت اهواز به بیان مطالب علمی و تخصصی در خصوص بیماری کووید پرداخت و بر follow up  بیماران ترخیص شده مبتلا به کووید 19 تاکید کرد.

وی همچنین بیان کرد : خانم های باردار مبتلا به بیماری کووید 19 بایستی بلافاصله به بیمارستان رازی اهواز اعزام شوند زیرا در این بیمارستان مرکز مدیریت کرونا ویژه مادران باردار ایجاد شده است و گروه های فوق تخصصی به درمان این بیماران می پردازند.

سپس دکتر کاوش رئیس بیمارستان نفت اهواز نیز با بیان مطالبی در خصوص برآورد اکسیژن مورد نیاز بیماران کووید پرداخت و گفت : تصمیم گیری به موقع در خصوص بیماران نیازمند به انتقال به بخش ICU و تامین اکسیژن این بیماران در مسیرهای انتقال طولانی تر به بیمارستان نفت اهواز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که متخصصین بیهوشی بایستی به این نکته توجه نمایند.

در پایان دکتر دهقان ضمن تشکر از همکاران بهداشت و درمان های جنوب و همگرایی به وجود آمده در مدیریت این بحران گفت : بایستی با تعامل بیشتر زیر ساخت های درمانی و مراقبتی را با دقت بیشتری بازبینی کنیم و در جهت رفع کاستی ها یکدیگر تلاش کنیم.

گفتنی ست همه ی بیمارستان های صنعت نفت جنوب اجرای پروتکل درمان سرپایی بیماران با داروی ردمسیویر را در دستور کار قرار داده اند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار