شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: صلاحیت ۱۵۵ نفر از ۲۶۹ داوطلب نامزدی در ششمین دوره انتخابات شورای شهرهای این شهرستان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان تایید شده است.

بیژن ربیعی چهارشنبه اظهار داشت: در مجموع ۲۶۹ نفر برای نامزدی شورای اسلامی آبادان، اروندکنار و چوئبده ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۹ نفر انصراف دادند.

وی افزود: صلاحیت ۱۵۵ نفر از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای شهر در این سه شهر تایید و ۱۰۵ نفر از داوطلبان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد صلاحیت شدند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه آبادان گفت: ۱۲۸ نفر از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده برای عضویت در شورای اسلامی شهر آبادان، ۱۵ نفر اروندکنار و ۱۲ نفر شهر برای چوئبده نامزد شده اند.

 ربیعی با اشاره به حضور پررنگ ثبت نام کنندگان برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آبادان افزود: تایید و یا رد صلاحیت داوطلب بیانگر توانایی و یا عدم توانایی فرد نبوده و هیچگونه سلیقه شخصی و گرایش خاصی در این تصمیم‌گیری دخیل نبوده است.

وی اولویت اصلی در انتخابات را مشارکت حداکثری مردم دانست و اظهار داشت: شاخص مهم انتخابات در کنار سلامت، قانونمداری و مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات است که همه متولیان امر در این زمینه تلاش و کوشش لازم را خواهند داشت.

ربیعی بیان کرد: داوطلبان تایید صلاحیت شده ششمین دوره شورای اسلامی در آبادان برای ۹ کرسی، اروندکنار برای کسب پنج کرسی و چوئبده نیز برای پنج کرسی به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: داوطلبانی که صلاحیت آنها توسط هیات نظارت شهرستان رد شده است از فردا به مدت چهار روز برای اعتراض به هیات نظارت استان خوزستان مهلت دارند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهای محل برگزاری انتخابات اضافه شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار