اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
سید کریم حسینی گفت: اولین مشکل شهرداری کوت عبدالله انباشت نیروی انسانی و پرداخت نشدن حقوق و مزایای آنهاست و زیرساخت‌هایش نه تنها تقویت نشد بلکه بدتر شده است.
سید کریم حسینی بیان کرد: بعد از تشکیل شهرستان کارون و به ویژه در سال گذشته نشست‌ها و پیگیری‌های متعددی را با مسئولان استانی داشتیم و حتی در وزارت کشور نیز چند باری این امر پیگیری شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: در این راستا به مسئولان امر مکاتبه کردم، تذکر شفاهی دادم و در نطق‌های شفاهی اعلام کردم که شهرستان کارون هنوز محدوده خود را مشخص نکرد ولی وزارت کشور در جواب به مکاتبات اعلام کرد که محدوده مشخص و ابلاغ شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استاندار وقت بنا به دلایل مختلف از ابلاغ محدوده استنکاف کرد که همین مشخص نکردن محدوده یکسری موارد و مشکلاتی را برای شهرستان کارون ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بعد از انحلال شورای شهر کوت عبدالله نسبت به مدیریت شهرداری آن شهر تأکید و درخواست شد که فردی منصوب شود تا توانایی رسیدگی به معضلات آنجا را داشته باشد، گفت: همچنین مهم‌تر از فرد و شخص شهردار، تخصیص اعتبار لازم برای شهرداری کوت عبدالله است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه اولین مشکل شهرداری کوت عبدالله انباشت نیروی انسانی و پرداخت نشدن حقوق و مزایای آنهاست، اضافه کرد: این انباشت نیرو به هر دلیلی صورت گرفته است باید مسئولان وقت باید جوابگو باشند؛ در این خصوص به استاندار وقت اعلام کردیم که اکنون شورا منحل شده است، طبق قانون شما مسئول تعیین شهردار برای شهر کوت عبدالله هستید و شهردار منصوبی باید حداقل بودجه لازم را داشته باشد.

کم شدن زیرساخت‌ها

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها در شهر کوت عبدالله نه تنها تقویت نشد بلکه بدتر شده است، ادامه داد: برخورد استاندار وقت با شهرداری همان برخوردی است که شهرداری کوت عبدالله یک منطقه پنج زیرمجموعه شهرداری اهواز است یعنی همان زیرساخت، امکانات و بودجه را برای آن در نظر گرفتند.

حسینی با بیان اینکه اداره یک شهر و شهرداری با این اعتبار قبلی شدنی نیست و استانداری باید جوابگوی مشکلات و نیازهای شهر باشد، تصریح کرد: شهرستان کارون اهمیت زیادی برای استان خوزستان دارد که از آن جمله می‌توان به چهارمین شهرستان استان از نظر جمعیت، وسعت شهرستان و ظرفیت‌های بسیار اشاره کرد.

وی اضافه کرد: شهرستان کارون اگر کم و کاستی داشته باشد، بار آن بر دوش اهواز است اما این شهرستان اگر بتواند نیازهای خود را برطرف کند و بی‌نیاز از امکانات باشد قطعاً به سود اهواز است اما در این زمینه به شهرستان کارون آن توجه لازم نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تأکید بر اینکه طرف صحبت و مطالبه ما برای گذشته نیست و برای آینده باید توجه بیشتری به این شهرستان و بودجه خاصی برای آن در نظر گرفته شود، اظهار کرد: هم اکنون برای برخی زیرساخت‌ها از جمله فاضلاب یکسری کارها در حال انجام است که این نقطه مثبتی به شمار می‌رود؛ همچنین برای شهرداری کوت عبدالله و مطالبات کارگران آن باید بودجه مجزایی اختصاص پیدا کند چرا که این امر یک امر فوری و ضروری است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار