اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
شوشان - فرهاد فروتن:

بدون مقدمه شروع مي كنم مبحثي را كه لازم است توضيحاتي در خصوص عنوان موضوع خدمتتان ارائه بدهم.

١- در تاريخ بهمن ١٣٩٣صدا و سيما ي كشور سريال سرزمين كهن ضمن تحريف تاريخ و توهين به ايل بختياري آماج اعتراضات سراسري مردم بختياري و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت تا جائيكه پخش اين سريال متوقف تا پس از اصلاح مجدداً در مهر ماه ١٣٩٦پخش شود در همين زمان يعني بهمن ٩٣دكتر محسن رضائي بر اساس رسالت فرهنگي و تاريخي خود در شبكه دو سيما حاضر و به دفاع عادلانه از سرداران و مبارزان بختياري در طول تاريخ بالاخص تثبيت كنندگان نهضت مشروطه و بويژه سردار اسعد و شهيد عليمردان خان پرداخت ناگفته نماند از آغاز انقلاب اسلامي پس از ديدار مردم بختياري با حضرت امام (ره) كه فرمود عشاير ذخائر انقلابند در هيچ زماني مجال گفتگو براي دفاع بحق از تاريخ بختياريها پيش نيامد به هر صورت پس از حضور دكتر محسن رضايي در شبكه دو، صداوسيما ضمن پوزش از بختياريها جناب آقاي ضرغامي شخصاً جهت عذرخواهي در شهر مسجدسليمان بعنوان نماينده شهرهاي بختياري نشين حضور پيدا كرد تا آرامش نسبي برقرار گردد.

متعاقب آن محمدرضا تخشيد فرد مسئول در صداوسيما در اسفند ٩٢ از كار بركنار شد.

٢- رهبر فرزانه انقلاب با درك شرايط حاكم بر بخشي از جمعيت اصيل و مسلمان شيعه تمام ايراني يعني بختياريها در تاريخ ٢٦ اسفند ١٣٩٢ در ديدار با جمعي از بختياريها عضو ستاد نكوداشت شهيد عليمردان از جمله دكتر محسن رضايي،حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان و سرهنگ عبدالله مدمليل از بختياريها تجليل كردند و فرمودند قوم لر و بختياريها بهترين و با وفاترين اقوام ايراني هستن و به صفت صداقت،شجاعت،غيرت و صفا و پايداري بر عقائد اسلامي و شيعي شناخته مي شوند.

در همين ديدار مقام معظم رهبري از شهيد شيرعليمردان خان بعنوان فردي كه با پهلوي مبارزه تا به شهادت رسيد و همچنين مادر ايشان بعنوان يك مبارز ملي ياد كردند ناگفته نماند از زمان نبرد بختياريها با رضا شاه در جنگ سفيد دشت و اعدام شير علي مردان خان در سال ١٣١٣ يعني ٨٠ سال پيش تا زمان ديدار مقام معظم رهبري در سال ١٣٩٢ سوابق مجموعه مبارزاتي بختياري در تاريك خانه بخش راكد تاريخ ملي ايران در انزواي غريبانه اي خاك ميخورد از اين تاريخ به بعد بود كه به يمن تاكيد رهبر انقلاب نگاه حاكميت به سمت بختياريها تلطيف تر و پنجره اي به سوي واقعيت هاي رخدادهاي ملي گذشته بختياريها گشوده شد.

٣- در ٢٥ اسفند ٩٥ جمعي نابخرد به تحريك افرادي متحجر اقدام به شكستن مجسمه سردار اسعد بختياري در باغ موزه تاريخ شهر جولقان چهارمحال و بختياري نمودند كه موجب جريحه دار شدن افكار مردم بختياري در شهرهاي دزفول،دورود،اليگودرز،مسجدسليمان و ساير نقاط گرديد در همين ارتباط دكتر محسن رضايي خواستار دخالت شوراي عالي امنيت ملي براي رسيدگي به موضوع شد خوشبختانه با درايت مسئولين امر و تنبيه خاطيان موضوع فيصله پيدا كرد.

٤- با تغيير رويكرد در صداوسيما از تاريخ ٨ آبان ٩٦ ساخت سريال سردار بي بي مريم تحت عنوان بانوي سردار در چهارمحال و بختياري به كارگرداني پرويز شيخ طادي پس از تامين اعتبار و بودجه شروع شد. كارگردان و تهيه كننده جهت تكميل سناريوي فيلم خود از تعدادي از اهالي فرهنگ و هنر بختياري دعوت بعمل آوردند كه گويا فقط در يك جلسه حضور پيدا كردند و لذا كارگردان و تهيه كننده به مقتضاي اطلاعات خود و شرايط روز اين سريال را تهيه و پخش نمودند. در ادامه اين تغيير رويكرد نقش آفريني بختياريها در ابعاد مختلف از جمله موارد ذيل قابل مداقه است.

١-٤- ايجاد فضاي مناسب براي حضور انديشمندان و پژوهشگران تاريخي و فرهنگي بختياري از جمله دكتر صالح پور ، دكتر غفار پور بختيار ، دكتر عباس قنبري، دكتر كرم پور ،جناب آقاي محسن حيدري و ديگران در برنامه هاي صداوسيما

٢-٤- توجه به خدمات ايل بختياري در جريان مشروطه كه سالها در پستوي تاريخ خاك ميخورد و در تاريخ كشور مغفول مانده بود به يمن تلاشهاي نويسندگان و حمايت هاي در خور تقدير مسئولين به گونه اي رقم خورده است كه امروز در پر ببنده ترين شبكه تلويزيوني كشور يعني شبكه ٣ سيما پژوهشگران به صراحت و شجاعت متولي گري و رهبري مشروطيت در فتح اصفهان و تهران را هفت ماه قبل از ورود سران مشروطه تبريز به تهران و نقش بختياريها را در نبود حاكم و حفظ نهضت مشروطه در كشور طي مدتي كه نظام مشروطه مجدداً مستقر گشت را بخوبي بيان دارد.

٣-٤- حضور پر فروغ نيروهاي جوان بختياري در برنامه مستمر عصر جديد با حضور هنرمندان مطرح كشور،برگزاري همايش هاي مداوم از جمله بزرگداشت سالانه چهره هاي ماندگار همچون پرفسور كرم زاده و هنرمند بي مثال بختياري مسعود بختياري و نورالله مومن نژاد و ديگران فرصت و اهميت حضور جمعيت بختياري ها را در جامع كنوني كشور شفاف تر نمايان نموده است.
٤-٤- حمايت از جشن هاي نوروزي متعدد مردمي در فضاي بهاري هر سال در شهرستان ها زمينه ايجاد نشاد و حفظ و اشاعه فرهنگ بومي را تقويت بخشيده است.

٥-٤- در حوزه چاپ و نشر مطبوعات و رسانه ها طي دهه اخير مهمترين نقش در بيان مطالبات مردم،روشنگري مسائل و رشد فرهنگي و هنري جامعه بختياري را شاهد بوديم.حجم كتب منتشره، روزنامه ها ، هفته نامه ها ،سايت هاي مختلف و استفاده از فضاي مجازي در حداكثر ظرفيت مورد توجه بختياريها قرار گرفته است.

٦-٤- در حوزه ورزش نيز جمعيت قابل توجهي از لر و بختياري به صحنه آمده و براي ايران اسلامي افتخار آفريني كرده اند.

٧-٤- حضور بختياريها در بدنه حاكميت از جمله صداوسيما،دستگاه قضايي،مجلس شوراي اسلامي،وزارت خانه ها،شوراهاي اسلامي و حتي اپوزيسيون داخلي كمتر از ساير شون اجتماعي نيست.

٨-٤- اكنون نيز حضور سردار آقا محسن رضايي را در شبكه هاي مختلف تلويزيوني و سفرهاي استاني ايشان نشان از اعتماد حاكميت به ايل بختياري و تشويق ايشان براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آينده است.
به اميد پيروزي دكتر محسن رضايي
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار