اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
استاندار خوزستان خواستار مشارکت زنان این استان در فرهنگ‌سازی برای زدودن رسم نادرست تیراندازی در آیین‌های شادی و عزاداری شد.
به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در ادامه نشست‌ها و دیدارهای خود با نخبگان، اصناف و اقشار مختلف با جمعی از بانوان فعال در زمینه‌های اجتماعی، فرهگی، کارآفرین و نخبه خوزستان دیدار و گفت وگو کرد.

 وی در این نشست با اشاره به رسم غلط تیراندازی در آیین‌های شادی و عزا در خوزستان گفت: این رسم متناسب با فرهنگ گذشته بوده اما امروزه کاری ناپسند است و بارها منجر به بروز فجایع ناخواسته شده است، که با توجه به تاثیر بانوان در رشد و توسعه جامعه، انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی برای زدودن این سنت نادرست مشارکت کنند.

سلیمانی دشتکی ، همچنین با اشاره به روند کاهشی بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان افزود: خوشبختانه با همت مردم، کادر بهداشت و درمان و مسوولان هم اکنون روند این بیماری در خوزستان مسیر کاهشی است اما با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر نگران کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم زیرا خریدها و دیدارهای عیدانه می‌تواند دوباره منجر به پیک آینده و روند افزایشی بیماری شود.

وی ادامه داد: در شرایط همه گیری کرونا، این دید و بازدیدهای عیدانه به جای شادی پیام آور بیماری، مرگ و عزا هستند و امیدواریم بانوان نخبه نسبت به آگاه سازی مردم درباره گوشزدکردن خطر این دید وبازدیدها به ما کمک کنند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اثرات تحریم و شیوع کرونا در اداره امور کشور بیان کرد: بنا بر شواهد موجود امیدواریم به زودی شاهد گشایش در رفع تحریم‌ها و رفع محدودیت در تامین واکسن و تجهیزات بهداشتی باشیم با این وجود باید آگاه بود که شرایط عادی نبوده است.

استاندار خوزستان در ادامه بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ هر زمانی که مردم در انفعال و بریده از حاکمیت بوده‌اند آسیب دیده‌ایم و مواردی همچون قراردادهای گلستان و ترکمنچای رخ داده است لذا مشارکت مردم در انتخابات کشور را بیمه و قدرت چانه زنی ما را افزایش می‌دهد و امیدواریم مردم را نسبت به این مهم تشویق کنید.

وی افزود: زنان اگر اراده کنند و متحد باشند می‌توانند سهم خود را در بسیاری از عرصه‌ها بگیرند و من هم همیشه به استفاده از بانوان توانمند در مسوولیت‌ها تاکید می‌کنم به ویژه در حوزه‌هایی که حضور بانوان مورد ترجیح است.

سلیمانی دشتکی درباره توزیع ناعادلانه آگهی میان رسانه‌ها نیز گفت: از طریق مکاتبه‌ای که خواهیم داشت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ملزم می‌شوند طبق روال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل رسانه و بر اساس رویکرد عدالت محور در زمینه اختصاص آگهی به رسانه‌ها اقدام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار