شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
به مناسبت پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی با عنوان «کاخ بلند» ویژه مدافعان سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با همکاری حوزه هنری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

محمد شهباز گهروئی رئیس حوزه هنری خوزستان از کادر درمان این بیمارستان که در یک ماه پایانی عمر قاسم آهنین جان از این شاعر پیشکسوت خوزستانی علی‌رغم همه حواشی که برای این شاعر به وجود آمد به خوبی و بایستگی میزبانی کردند، تقدیر و تشکر کرد. 

رئیس حوزه هنری خوزستان با گرامیداشت روز پاسداشت زبان پارسی اظهار کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی با نگارش شاهنامه و این منظومه بلند در صدد بود تا زبان و ادبیات فارسی حفظ شود از این رو ما نیز باید بتوانیم در راستای حفظ این میراث ارزشمند تلاش کنیم.

وی افزود: فردوسی حکیمی عالیقدر بود که با وجود تسلط بر بسیاری از علوم زمان خود همچون نجوم، ریاضیات و ...، ولی در آن مقطع به این نتیجه رسیده که باید برای زبان فارسی که جزء هویت ملی ما است کاری انجام دهد و با نگارش شاهنامه فردوسی این اتفاق را رقم می‌زند.

شهباز گهروئی اضافه کرد: ما نیز در هر جایگاه، مسوولیت و تخصصی که هستیم نسبت به حفظ و پاسداشت زبان خود که بخشی از هویت ملی ماست، وظیفه داریم و نباید فکر کنیم که این مسوولیت تنها بر عهده متخصصان حوزه ادبیات است.

وی تصریح کرد: امروزه شاهد هجومی در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اینترنتی برای کمرنگ کردن زبان زیبا و ملی ما یعنی زبان فارسی هستیم از این رو هر کس باید در حد توان خود تلاش کند تا این زبان حفظ شود.

در این مراسم که با حضور کادر درمان، دکتر کاملی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر کرامت جاودان زاده معاون بیمارستان امام خمینی( ره) اهواز برگزار شد، حیدر علی حزباوی، مرتضی بادپروا و علی زارعی رضایی با موضوع کادر درمان شعرخوانی کردند و معصومه لشنی به شاهنامه‌خوانی پرداخت که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت و در پایان نیز لوح سپاسی از طرف حوزه هنری استان خوزستان به دانشگاه علوم پزشکی اهواز بابت قدردانی کادر درمان اهدا شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار