شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کمبود آب در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی باغملک پس از ۶ سال رفع شد.

در طی سالیان اخیر مردم ۱۸ روستای بخش مرکزی شهرستان باغ‌ملک برای مصارف خانگی و عمومی از آب چاهی واقع در منطقه بارانگرد شهرستان باغ‌ملک استفاده می‌کردند که این حلقه چاه در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و کاهش‌بارش‌ها غیرقابل استفاده شد و کارایی خود در تامین آب روستانشینان این ناحیه از شهرستان از دست داد.

کمبود آب در مواردی حتی به اعتراض گروهی مردمی نسبت به مشکل آب مصرفی انجامید که در این راستا فرهاد علی بخشی، بخشدار مرکزی شهرستان باغملک در گفت و گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: چند سال اخیر در بازه زمانی تابستان به دلیل کاهش بارش‌ها ، مردم منطقه بارانگرد و ۱۸ روستای بخش مرکزی با بحران آب مواجه می‌شدند و امر آب‌رسانی با توجه به کمبود ظرفیت‌ها و توانایی‌ها به سختی انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام با مطالبه‌گری مردمی و با پیگیری‌ها و درخواست فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از استاندار خوزستان، بر حسب دستوری که به سازمان آب و فاضلاب استان داده شد، دو حلقه چاه آب کشاورزی برای بازه زمانی موقت جهت تامین آب مردم روستاهای بخش مرکزی اجاره و با طرح انتقال آب از منطقه مال‌آقا به بارانگرد موافقت شد.

وی افزود: مشکل آب مردم با اجاره دو حلقه چاه کشاورزی به طور موقت حل شده و با انجام انتقال آب این مشکل به نحو دائم حل خواهد شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار