شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۶۰۰ تن گندم از سطح ۱۷۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش اروندکنار آبادان برداشت و تحویل مراکز خرید شد.

حسن دشتی‌نژاد اظهار داشت: خرید تضمینی گندم به دلیل زیر یک هزار تن برآورد برداشت در اروندکنار در مرکز خرید خرمشهر از اواسط فروردین ماه امسال آغاز شد.

وی افزود: امسال ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبادان زیر کشت گندم رفت که به دلیل کمبود بارندگی در سال گذشته و عمل نکردن زهکش‌های سازمان آب و برق ۳۷۸ هکتار دچار ضرر و زیان شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه ارقام گندم از نوع چمران ۲ و مهرگان هستند افزود: ۲ دستگاه کمباین مهاجر برداشت گندم کشاورزان اروندکنار را انجام دادند.

سال زراعی گذشته ۱۳۶ هکتار از اراضی کشاورزی آبادان زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۲۹۵ تن محصول برداشت شد.

دشتی‌نژاد همچنین گفت: در سال زراعی جاری ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان به کشت کلزا اختصاص یافت که به دلیل کمبود بارندگی و عمل نکردن زهکش‌ها ۱۲ هکتار از بین رفت.

اروندکنار بخشی از شهرستان آبادان است.

این شهر بندری علاوه بر وجود اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک، قبل از جنگ تحمیلی یکی از مراکز مهم تولید انواع محصولات کشاروزی به ویژه صیفی جات بود.

بخشی از نخلستان‌های اروندکنار در جنگ تحمیلی و بخشی دیگر به دلیل شوری آب اروندرود از بین رفت و به شوره زار تبدیل شد که از پارسال بخشی از این زمین‌ها در قالب طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری زهکشی و نی زدایی شد و زیر کشت گندم رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار