شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
ماحصل گفتگوی مخاطبان و کنشگران در کلاب هاوس، احمدی نژاد همانی بود که بود اما سخت تر...
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان :

با وجودیکه افرادی مانند زیبا کلام در باره شجاعت و صراحت جناب دکتر احمدی نژاد می گویند، ایکاش درصدی از جسارت ایشان را خاتمی، هاشمی ره، روحانی و سایرین... می داشتند. و سر تعظیم در برابر ایشان  فرود می آورم.

در همین راستا و برای دیدن دیدگاههای چالشی وی در برابر پرسشگران بنده دیشب حدود یکساعت از پرسش و پاسخ  و بحثهای آقای احمدی نژاد و دیگران را در کلاب هاوس با دقت گوش دادم.

 ماحصل آن این بود که گفتم خدا نکند عالیجنابان اعتدالی و اصلاحی ذره ای از منش گفتاری و مشی سیاسی ایشان را داشته باشند.

چون دزدی چو با چراغ آید، گزیده تر برد کالا

 باور کنید بدنبال واقع بینی، تغییر محسوس و چگونگی ایفای نقش اثربخش ملت و مشارکت مردمی بودم که مرتب وی توده وار از آن دم می زند.و می خواستم به فرآیندهای مشارکت ملت و نوع نگاه مدنی وی به مدیریتی جامعه پی ببرم،ولی متاسفانه جزء طفره رفتن، برملا کردن و شانتاژهای پوپولیستی عوامانه که نشان از یک احمدی نژاد کلی گو و سخت تر از گذشته است، چیزی نیافتم.

البته ایشان دم از هزاران ساعت مطالعه و تدوین مکاتب مدیریتی نوین و تجارب مدیریتی می زد. آنهم با کلی گویی و دعوت عاقل پسند برای ویرایش و مساعدت!!!...

بر اساس اینکه در حدیث داریم که آدم دروغگو فراموش کار است،این خصلت وی در نزد آدمهای تیزبین با نگاه مدنی می تواند معرف خوبی برای ایشان و ادعاهای واهی او باشد که دیشب شمه ای از آن عیان شد که علاوه بر طفره و توجیه غیر مدنی تلاشهای پوپولیستی و حقوق شهروندی اقلیتها... تنها به یک مورد در ذیل اشاره می گردد.

زیرا ایشان در نهایت برای تبراء نمودن خود از اتهام ( زود گذر رسانه ای) حس قدرت طلبی مجدد و افراطی تلاشی بیهوده و رسوا کننده ای در برابر پرسشگران و مخاطبان داشتند و بجای تشریح عالمانه و تمسک به حقوق مدنی و آرمانهای تفکری مردمسالارانه ی خود و ملت از روی ناشی گری به نفی رکن رکین مردم سالاری مدرن و ملاک اساسی قدرت یابی مشروع و مقبول در جوامع دمکرات و حکومتهای دمکراتیک یعنی حزب و داشتن خرد جمعی تشکیلاتی مردمسالارانه ی مدرن پرداختند و تشکیل حزب را به عنوان یک عنصر منفی و نامطلوب برای رسیدن به قدرت یاد کردند.

با وجودیکه که مرتب دم از مردم و دمکراسی با حق انتخاب و مشارکت مردم در سر نوشت می زدند!؟

لیکن با وجود علاقمندی به جسارت ایشان در نشر برخی مطالب روشنگرایانه   و بعضاً فرافکنانه با نگاه مثبتی که به رویکرد حداقلی حضور اجتماعی تحرک بخش توده ای نابسامان داریم، هر چند  شاید خطر آفرین برای منافع و امنیت ملی هم باشد.

اما تحرکات و گفتمان احمدی نژاد تا حدودی جسارت ساز  و موجبات هوشیاری مردم به حقوق تضییع شده شان را فراهم کرده است.

لذا از این نظر و حضور در بین مردم در شرایطی که دولتمردان و کنشگران سایر نحله های منتقد به ویژه اعتدالی و اصلاحی که از تمام امکانات مدنی و اجرایی به برکت اقبال مردم برخوردار بوده اند، اما کمترین حضور در بین کنشگران و مردم را برای توجیه،  تبیین و ترویج اعمال و تفکرات تشکیلاتی نداشته اند. 

اقدامات جناب دکتر  احمدی نژاد در رفتن بین مردم و بیان مطالبات یک کار ارزشمند و مردم پسند می باشد.

در هر صورت با تمامی محاسن رفتاری عوام گرایانه وی مجبوریم بگوییم که احمدی نژاد با ورژن جدید اما با نیات قدیم آمد و به جناب احمدی نژاد و دوستانشان باید گفت:

اولاً: بارک الله از بابت جسارت وی، حضور دربین مردم و حمایت دوستانش

ثانیاً: باید قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس دمکراتیک و حکومت مردمسالار وی را؟

منتظر نقد و راستی آزمایی بیشتر با ادله ی عقلانی و مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار