شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، امروز دوم خرداد ماه 1400 واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش صنعت نفت با اولویت بازنشستگان بالاتر از 65 سال در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز آغاز شد.

دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش صنعت نفت گفت : خوشبختانه با مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت اهواز از هفته جاری آغاز شده و با توجه به پروتکل های کشوری واکسیناسیون و اولویت بندی های صورت گرفته ، واکسیناسیون بازنشستگان محترم صنعت نفت که بیش از 65 سال سن دارند و در مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور واکسینه نشده اند در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به روند انجام واکسیناسیون گفت : با توجه به اولویت بندی سنی ، بازنشستگان محترم تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از طریق سامانه پیامکی روابط عمومی این بهداشت و درمان فراخوان شده و روز و ساعت دقیق مراجعه از طریق پیامک اعلام می گردد.

دکتر دهقان از فراخوان روزانه 1000 نفر از جمعیت تحت پوشش صنعت نفت خبر داد و گفت : با هماهنگی های انجام شده با مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، مهندس احمد محمدی ، پروژه واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) واقع در شهرک نفت انجام می شود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تاکید کرد : با توجه به اهمیت واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا و لزوم دقت در رعایت دستورالعمل های تزریق واکسن کووید 19 ، فرآیندی دقیق طراحی و به اجرا گذاشته شده است. 

این فرآیند با توجه به پروتکلهای بین المللی، دستورالعملهای وزارت بهداشت و ملاحظات موجود در راهنمای استفاده از واکسنها طراحی گردیده است.

وی تصریح کرد : در بدو ورود، پس از تب سنجی ، فرم غربالگری خاص واکسن مورد نظر تحویل هر فرد می گردد. پس از تکمیل، فرم مزبور توسط کارشناسان مستقر بررسی و چنانچه فرد محدودیتی برای تزریق واکسن نداشت ، کارت واکسیناسون صادر و تحویل ایشان گردیده وتزریق واکسن انجام می شود. 

پس از انجام واکسیناسیون افراد به مدت 20 تا 30 دقیقه ( با توجه به نوع واکسن ) تحت نظر قرار گرفته  و پس از این مدت کارت تکمیل شده واکسن ، شامل مشخصات سجلی فرد، نام واکسن، شماره سریال ویال تزریق شده و . . . کارت واکسیناسیون به فرد تحویل داده می شود. 

چنانچه بر اساس فرم غربالگری تکمیل شده محدودیتی جهت تزریق واکسن مشاهده شود ، فرد به پزشک مستقر در محل واکسیناسیون  معرفی و بر اساس نظر پزشک مبنی بر تزریق یا عدم تزریق واکسن عمل می شود.

وی در پایان از تلاش های همکاران خود در معاونت بهداشت و طب صنعتی و بویژه واحد بهداشت خانواده که کار واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش را بر عهده دارند تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی چند ماه آینده واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به طور کامل انجام گردد.

 

واکسیناسیون14
واکسیناسیون13
واکسیناسیون12
واکسیناسیون11
واکسیناسیون10
واکسیناسیون9
واکسیناسیون8
واکسیناسیون7
واکسیناسیون6
واکسیناسیون5
واکسیناسیون4
واکسیناسیون3

واکسیناسیون
واکسیناسیون1

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار