شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
معاون عمرانی استانداری خوزستان خبر داد؛
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای شبکه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز و بندر امام اختصاص یافته است.

فاضل عبیات صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه سفر «علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خوزستان، گفت: در جریان آب‌گرفتگی ناشی از بارش شدیدی که آذرماه سال گذشته در شهر بندر امام پیش آمد، تعداد زیادی از خانوارها دچار مشکلاتی شدند.

وی عنوان کرد: بازدیدها و بررسی‌های متعددی دراین‌باره انجام شد تا برای اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی و همچنین شبکه فاضلاب بندر امام به شکلی تسریع شود تا شاهد حوادث مشابه نباشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در این زمینه به ویژه مناطق دچار آب‌گرفتگی حاصل شد، افزود: همچنین برای مناطق حاشیه بندر امام که از نظر شهرسازی که در معرض خطر و دیگر مسائل زیرساختی بودند نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

عبیات با اشاره به اینکه برای ساماندهی این مناطق حاشیه و محروم طبق مصوبه هیئت دولت پنج هزار واحد احداث می‌شود، بیان کرد: در این مناطق زیرساخت‌های مناسبی به ویژه در حوزه آب و فاضلاب و بعضاً برق وجود نداشت اما اکنون اقدامات اساسی برای شهر بندر امام انجام شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر احداث مسکن مورد نیاز این مناطق بحث زیرساخت‌های آب و فاضلاب و شبکه دفع آب‌های سطحی و ساماندهی معابر برای بندر امام در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین برای خانوارهای فرعی و افرادی که در مکان فعلی که توان ساخت مسکن ندارند، زمین لازم توسط مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار و کار احداث منازل جدید برای آنها انجام شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: مطالعات در حوزه شهرسازی و همچنین زیرساخت‌های مذکور انجام شده که با تسریع در عملیات اجرایی شاهد بهبود وضعیت مناطق مختلف بندر امام خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در زمینه زیرساخت‌های مربوط به فاضلاب نیز اعتبارات خوبی برای ساخت شبکه فاضلاب و تکمیل تصفیه‌خانه از محل ماده ۵۶ اخذ می‌شود؛ همچنین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای شبکه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز و بندر امام اختصاص یافت و همچنین اعتبارات خوبی از محل منابع استانی برای این کار در نظر گرفته شده است.

عبیات گفت: باید کاری کنیم تا مناطقی که در سال گذشته با آب‌گرفتگی شدید مواجه شدند، امسال یا سال‌های آینده با بارش مشابه شاهد تکرار آب‌گرفتگی نباشند؛ بنابراین مطالعات طرح شبکه دفع آب‌های سطحی باید تا پایان خردادماه امسال به پایان برسد و اجرای پروژه نیز با اولویت‌بندی مناطقی که سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده بودند، سرعت پیدا کند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار