اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی
حکایت:

این حکایت شاید از دید بعضی از دوستان خوشایند نباشد، امیدوارم به بزرگواری خودتان ببخشید.

روزی پسری از پدرش سئوال کرد، پدر سیاست یعنی چه؟پدرش که پزشک یکی از مراکز پزشکی قانونی و استاد دانشگاه بود برای پسرش توضیح می داد و‌ می گفت سیاست یعنی با برنامه قبلی سر مردم کلاه گذاشتن، طوری که مردم متوجه نشوند و شاید سالها بعد انسان های دانای آن جامعه متوجه بشوند و نه مردم عادی!

پدر روزی که می خواست یک جنازه را برای تعدادی از دانشجویان و کارآموزان خود تشریح کند، پسرش را سرکلاس تشریح جنازه برد.
دانشجویان که برای بار اول جنازه می دیدند، یک حالت چندش آوری برایشان پیش آمده بود.

استاد وقتی برای توضیحات بالای سر جنازه برای تشریح حاضر شده بود و‌ وضعیت دانشجویان را دید، یکدفعه و بدون مقدمه جلوی چشم همه انگشت کرد پشت جنازه و بعد کرد تو دهانش.

دانشجویان و‌ پسر که شاهد موضوع بودند، این وضع را که دیدند دچار حالت تهوع و استفراغ شدند.

استاد گفت کسانی که این رشته را انتخاب کردند، باید اینقدر شجاعت داشته باشند و دیدن و‌ کالبد شکافی یک جنازه برای شان عادی باشد و از این کارها هم باید بکنند!

جلسه کلاس که تمام شد به پسرش گفت دیدی من چکار کردم؟پسر شگفت زده گفت: بله پدر.
پدرش گفت:سیاست یعنی همین.

پدر گفت من حالت دانشجویان را دیدم، باتوجه به وضعیت آنها برای روحیه دادن این کار انجام دادم،
ولی نکته اش اینجا بود که من انگشت وسطم را پشت جنازه کردم ولی انگشت اشاره خودم را در دهان کردم.

واقعیت:،
دولتمداران و‌ حاکمان(چه خوب و‌ چه بد)روزنه برای تداوم حاکمیت و قدرت خود سیاست نو و ‌جدیدی در جامعه پیاده می کنند و سیاست یک عمل نیست که در ناگهانی جامعه اتفاق بیفتد،  مطمئن باشید اگر دولتمداران و‌ سیاستمداران حاکم، برای فردای مردم خود برنامه نداشته باشند، فردای آن روز، روز پایانی عمر و حکومت آنها خواهد بود.

انتخابات و‌ انتخاب رئیس جمهوری در همه جا دنیا یک سیاست ناگهانی در جوامع نیست، صاحبان قدرت هیچ وقت منتظر یک اتفاق نمی مانند، بلکه برای بوجود آمدن آن اتفاق، شرایط را زمینه سازی می کنند.

حاکمان و‌ دولتمداران اجازه نمی دهند مردم برای آنان تعیین تکلیف کنند، در کنار استفاده از قانون خود، تصمیمات مردم را هم در مسیر مدنظر خود هدایت می کنند.

نکته آخر
با توجه به انتشار لیست اول تایید شده نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، بنظر می رسد اسم رئیس جمهور آینده در بین آنها نیست و باید منتظر علی لاریجانی   تا روز اخذ رای ها باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار