شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در روزهای اخیر در بیمارستان گلستان اهواز چندین بار قطعی برق داشتیم که این مسئله نقطه آسیب ما است.

فرهاد ابول نژادیان صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به تبعات قطعی برق بر حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: ۳۰ ثانیه بعد از قطعی برق، ژنراتورهای بیمارستان‌ها وارد مدار می‌شوند؛ بنابراین قطعی برق، وقفه موقتی را در راه‌اندازی دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: همه بیمارستان‌ها دو تا سه دستگاه ژنراتور دارند که همه این دستگاه‌ها اورهال شده‌اند اما با این وجود نگرانی داریم زیرا در صورت قطعی برق، ۳۰ ثانیه طول می‌کشد تا ژنراتور وارد مدار شود.

وی افزود: در این بازه زمانی، دستگاه اکسیژن ساز از کار می‌افتد و با وارد مدار شدن ژنراتور، مجدداً دستگاه اکسیژن ساز فعال می‌شود که در نتیجه خلوص اکسیژن پایین می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تأکید کرد: با همکاری و همراهی سازمان آب و برق خوزستان، برق بیمارستان‌ها از دو مسیر تأمین شده است تا اگر برق از یک مسیر قطع شود، برق از مسیر دوم تأمین شود و همیشه برق بیمارستان‌ها وصل باشد.

ابول نژادیان گفت: در روزهای اخیر در بیمارستان گلستان اهواز چندین بار قطعی برق داشتیم که این مسئله نقطه آسیب ما است که باید حواس ما به این مسئله باشد و هشدار می‌دهیم که همکاران سازمان برق که همراهی خوبی با ما دارند حتماً به وصل بودن مستمر برق بیمارستان‌ها توجه خاصی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بیماران زیادی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند به ویژه بیمارانی که به دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن نیاز دارند؛ بنابراین باید دستگاه‌های اکسیژن ساز به صورت مستمر روشن باشند تا از این بیماران حمایت شود.

وی گفت: ژنراتورها به صورت اتوماتیک یا دستی وارد مدار می‌شوند؛ بنابراین اگر به صورت اتوماتیک وارد مدار نشوند، همکاران تأسیسات بیمارستان‌ها حتماً به طور سریع و به صورت دستی ژنراتورها را وارد مدار می‌کنند.

ابول نژادیان با بیان اینکه در بیمارستان‌ها همیشه دو ژنراتور داریم تا اگر یکی از این دستگاه‌ها خراب باشد، دستگاه دوم وارد مدار شود، افزود: هر ژنراتور تا چهار ساعت برق را تأمین می‌کند اما قطعی مکرر برق می‌تواند به ژنراتورها آسیب وارد کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار