اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

شوشان - عباس حیصمی:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم روشنفکر و دانا و دوست و یار حضرت امام خمینی(ره) و از مبارزین قبل از انقلاب و خدمتگذاران صدیق بعد از پیروزی انقلاب، حضرت حجة الاسلام و المسلمین،جناب آقای محتشمی پور را به حضرت ولی عصر(عج)و خانواده معزز ایشان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می کنم.

ایشان که جانباز انقلاب اسلامی بودند، علی رغم خدمات ارزشمند و بی قیاس بسیاری که به انقلاب و نظام و کشور داشته اند،بدلیل مشاهده برخی ناملایمات و نامهربانی ها، در یک دهه اخیر،به نجف اشرف مهاجرت کردند و به کار کسب دانش و تحقیق و پژوهش های حوزوی پرداختند.و در نهایت با ابتلا به ویروس منحوس کرونا،مظلومانه ارتحال فرمودند.

و حقیقتا هر چند که خبر ارتحال ایشان موحب اندوه و تاسف گردید،امافقدان و ارتحال این روحانی مبارز و نستوه،در قیاس با مظلومیت وی، تاثر کمتری دارد.

این شخصیت برجسته و مجاهد،در شرایطی دارفانی را وداع گفتند که برخی قیم مآبان نظام و انقلاب، نسل جوان کشورمان را از دسترسی به ایشان و اندیشه  اسلام ناب محمدی(ص)وی محروم کردند.بگونه ای قریب به یک دهه ذکر و یادی از این روحانی خدوم و انقلابی در وطن خودش، ایران اسلامی، به میان نمی آمد، و اکنون و با شنیدن خبر ارتحال وی، سئوال کیستی ایشان در اذهان جوانان تشنه حقیقت، متبادر است.!!

سید علی‌اکبر محتشمی‌پور (متولد ۱۳۲۵ در تهران ) روحانی و سیاست‌مدار تراز اول شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز بودند.و در درک اهمیت این جایگاه ایشان همین بس که بدانیم این مجمع با موافقت صریح حضرت امام(ره) تشکیل و حمایت شده بود. 

وی وزیر کشور کابینه دوم میر حسین موسوی در زمان ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه‌ای (در فاصله سال های۱۳۶۸–۱۳۶۴)، ونماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی، از تهران و رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم بودند. 

وی در زمان ریاست جمهوری حضرت حجة الاسلام و المسلمین خاتمی،مشاور امور اجتماعی ایشان بودند.

و از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان بوده.وتا ۱۵ فروردین ۸۹، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس بوده‌است

وی در فاصله سال های ۱۳۶۰تا ۱۳۶۴ سفیر ایران در سوریه بودند و در همان زمان حزب الله لبنان را راه اندازی کردند.

 و طی یک بسته پستی مشبوه انفجاری، مورد ترور و سو قصد قرار گرفتند. و از ناحیه  چشم و گوش و هر دو دست آسیب جدی دیدند و معلولیت یافتند.

زنده یاد محتشمی پور، بدلیل وثوق رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایشان و شناخت کافی از آزاد اندیشی نامبرده،قبل از آقای علی لاریجانی با حکم حضرت امام(ره) برای مدتی مسئولیت مدیر عاملی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را عهده دار شدند.

مرحوم محتشمی پور،تنها شخصیتی بودند که علی رغم فاصله سنی بسیار وی با حضرت امام(ره)، بدلیل علاقه وافر حضرت به ایشان، به وی لقب دوست من دادند و با همین عنوان خطاب می  کردند.

وی در انتخابات نهم ریاست جمهوری،مسئولیت ستاد انتخاباتی حضرت حجة الاسلام و المسلمین کروبی را بعهده داشتند.و در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری،ریاست کمیته صیانت از آرای مردم در ستاد میرحسین موسوی را تقبل کرده بودند.

ایشان بدنبال رد صلاحیت برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۲,بهترین راه را پرداختن به دانش افزائی و دانش پژوهی حوزوی دانسته و به نجف اشرف مهاجرت نمودند‌.

روحش شاد و یادش گرامی باد. 



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار