اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ادامه واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان خوزستان در آینده نزدیک خبر داد.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، که امروز (۲۹ خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تقدیر از مردم بابت شرکت گسترده در انتخابات اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات نشان از علاقه آن‌ها به مشارکت و سرنوشت کشور برای چهار سال آینده است که خوشبختانه مردم نشان دادند همیشه پای نظام و انقلاب هستند.

وی با اشاره به روند انجام واکسیناسیون علیه کرونا، تصریح کرد: تاکنون در خوزستان ۲۱۱ هزار و ۶۸۰ نفر واکسینه شده‌اند اما حدود سه هفته به دلیل مشکلاتی که در خصوص واردات واکسن کرونا وجود داشت، واکسن در دسترس نبود.

ابول‌نژادیان افزود: ممکن است فاصله بین دوز اول و دوم واکسن برخی از هم‌استانی‌ها به جای چهار هفته به شش هفته رسیده باشد که در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد و اگر تا هشت هفته هم طول بکشد مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: محموله جدیدی از واکسن روز چهارشنبه به دست ما رسید که تعدادی از آن، واکسن اسپونتیک روسیه بود.

وی افزود: همچنین اولین محموله واکسن ایرانی کووبرکت در اختیار ما قرار گرفته است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: امیدواریم با ورود محموله جدید یک میلیون دوزی واکسن از چین به کشور و با واردات واکسن در یکی دو روز آینده، روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ هزار واکسن برای عوامل اجرایی انتخابات در اختیار ما قرار گرفته است که امروز یا فردا واکسیناسیون این افراد انجام می‌شود. تزریق دوز دوم واکسن نیز در استان خوزستان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص دلیل عدم تزریق واکسن برای عوامل اجرایی قبل از برگزاری انتخابات، گفت: با توجه به اینکه بعد از ظهر چهارشنبه واکسن به دست ما رسید، بر اساس صحبت‌های انجام‌شده با ستاد انتخابات خوزستان تزریق واکسن برای این افراد در روز پنجشنبه به صلاح نبود زیرا ممکن بود برخی افراد به دلیل عوارض واکسن، دچار تب و لرز یا بدن درد شوند و نگران بودیم این عوارض موجب شوند برخی افراد نتوانند به عنوان مجری انتخابات پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: البته تزریق واکسن یک روز قبل از برگزاری انتخابات نیز هیچ ایمنی ایجاد نمی‌کرد.

ابول‌نژادیان گفت: احتمال دادیم که این افراد امروز در حال استراحت و رفع خستگی ناشی از برگزاری انتخابات باشند بنابراین امروز بعد از ظهر یا از فردا روند واکسیناسیون برای آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین ادامه‌ روند واکسیناسیون برای افراد بالای ۶۵ سال در دستور کار است. تاکنون در استان خوزستان ۵۲ درصد افراد ۶۵ تا ۷۰ سال و ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: مهم‌ترین راه کنترل بیماری، واکسیناسیون است و تا زمانی که واکسیناسیون را کامل انجام ندهیم رعایت تمام پروتکل‌های اجتماعی و محدودیت‌ها جزو الزامات هستند.

ابول‌نژادیان گفت: در هفته گذشته به دلیل برگزاری نشست‌های خانوادگی به ویژه نشست‌های انتخابات شوراها و مجالس خانوادگی، موارد سرپایی ابتلا به کرونا در استان خوزستان ۶ درصد افزایش یافت. در این مدت، موارد بستری افزایش نیافته و موارد فوتی نیز ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است. امیدواریم در این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این مرحله عبور کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار