اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
استاندار خوزستان گفت: ما حافظ رأی مردم هستیم و از رأی مردم صیانت می‌کنیم و برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی برنده شود یا نشود، اسامی این افراد برای ما مفهومی ندارد و آنچه برای ما مفهوم دارد، رأی مردم است.
استاندار خوزستان با اشاره به آغاز بررسی اعتراضات کاندیداهای انتخابات شورای شهر گفت: ما حافظ رأی مردم هستیم و از رأی مردم صیانت می‌کنیم و برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی برنده شود یا نشود، اسامی این افراد برای ما مفهومی ندارد و آنچه برای ما مفهوم دارد، رأی مردم است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با اشاره به روند برگزاری انتخابات در خوزستان اظهار کرد: برخلاف پیش‌بینی عدم مشارکت و خواندن آیه یأس، مردم پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند.

وی افزود: در اهواز حدود ۵۸۰ کاندیدای انتخابات شورای شهر داشتیم و رأی‌گیری در ۵۳۳ شعبه انجام شد. پس از پایان رای‌گیری، شمارش آرای ریاست جمهوری آغاز شد زیرا شمارش آرای ریاست جمهوری در اولویت قرار داشت. پس از تعیین تکلیف این موضوع، شمارش آرای شورای شهر اهواز آغاز شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به دلایلی امکان برگزاری انتخابات شورای شهر به صورت تمام الکترونیک فراهم نشد؛ کارت شارژ دستگاه‌ها دیر به دست‌مان رسید بنابراین مقداری از صندوق‌ها به صورت دستی رأی‌گیری کردند و عصر روز انتخابات، سیستم الکترونیکی راه‌اندازی شد. هیأت اجرایی و نظارت نیز مصوب کردند که تعدادی صندوق سیار دستی افزوده شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای شمارش آرای شورای شهر اهواز، گفت: سیستم الکترونیک، مشکلات فنی داشت یا برق قطع می‌شد. تا ظهر سه‌شنبه فرمانداری اعلام کرد انتخابات تمام است و اسامی را وارد سیستم وزارت کرد اما برخی دوستان تأکید کردند که نیاز به بازنگری هیأت نظارت وجود دارد تا صورت جلسات تطبیق داده شوند و احتمالاً برخی صندوق‌ها شمارش شوند که مجدداً از سه‌شنبه شب تا صبح پنج‌شنبه برای این کار وقت گذاشتیم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در این مدت هیأت نظارت صورت جلسات را بررسی و برخی صندوق‌ها را بازخوانی کرد و در نهایت صبح پنج‌شنبه هیأت نظارت و اجرایی صورت جلسات را تنظیم کردند و نتیجه شورای شهر اهواز اعلام شد.

وی بیان کرد: در هر انتخاباتی قطعاً برنده‌هایی وجود دارد اما پس از اعلام نتایج در سراسر استان خوزستان تعدادی از کاندیداها اعتراض داشتند. معترضان در مدت دو روز می‌توانند اعتراض خود را به فرمانداری‌ها به عنوان رئیس هیأت اجرایی در هر شهرستان اعلام کنند.

استاندار خوزستان افزود: پس از اعلام اعتراض، هیأت اجرایی با حضور هیأت نظارت در مدت پنج روز می‌تواند اعتراضات را بررسی کند که این کار از امروز (یکشنبه) آغاز شده است. فرمانداری‌ها با هماهنگی هیأت نظارت این کار را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما حافظ رأی مردم هستیم و از رأی مردم صیانت می‌کنیم. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی برنده شود یا نشود. اسامی این افراد برای ما مفهومی ندارد و آنچه برای ما مفهوم دارد، رأی مردم است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در این پنج روز قطعاً تصمیماتی برای رسیدگی به اعتراضات گرفته می‌شود و از مردم می‌خواهم که قانون را ملاک قرار دهند و اینگونه نیست که چون کسی فکر می‌کند رأی آورده، تخلف شده است.

وی بیان کرد: به نظر من شرایطی پیش آمد که جای سخت‌گیری زیادی نیست زیرا کسانی برنده شدند که نه اهل این قوم هستند و نه آن قوم. قوم‌های عرب و بختیاری اکثریت کاندیداها را در اهواز داشتند اما کاندیداهای این دو قوم رأی کمی آوردند. از بختیاری‌ها و لرها سه نفر و از اعراب نیز سه نفر رأی آوردند و هفت نفر دیگر از دیگر اقوام هستند.

استاندار خوزستان گفت: این دو قوم کاندیداهای زیادی داشتند و آرای آن‌ها تقسیم شد اما گروهی آمدند و رأی منسجمی به حدود ۱۳ نفر دادند که موجب شد این افراد رأی بیاورند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: به معترضان اطمینان می‌دهیم که در پنج روز، اعتراضات بررسی و نتایج آن به هیأت نظارت شهرستان اعلام می‌شود و هیأت نظارت شهرستان نیز پنج روز فرصت بررسی دارد. پس از آن اگر مشکلی وجود داشت، به هیأت نظارت بالادستی خود ارجاع می‌دهد که در مدت ۱۵ روز مجدداً بازنگری انجام می‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به تجدید نظر در چهار مرحله، افزود: اگر هیأت نظارت شهرستان نظر خود را به هیأت نظارت استان خوزستان اعلام کند و هیأت نظارت استان تک‌رأی بدهد، کار تمام می‌شود اما اگر هیات نظارت استان تأیید نکند، موضوع به هیأت نظارت بالادستی ارجاع داده می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر حق کسی از بین رفت حتماً باید حقش احقاق شود و هیچ حساسیتی روی تغییر احتمالی در بازشماری نداریم اما تا حدی که توانستیم در شمارش آرا و صیانت از آرا دقت کردیم و باز هم دقت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ۴ هزار و ۱۸۳ صندوق در خوزستان داشتیم که اعضای صندوق پای صندوق حضور داشتند و کسی نمی‌تواند در انظار همه خطا کند مگر اینکه همه یک‌دست باشند که یک‌دست نبودند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: ما بالاتر از قانون نیستیم و بر اساس قانون اقدام می‌شود. حتی اگر اشتباهی شده باشد، اجرای قانون مفیدتر از عدم اجرا است زیرا در صورت عدم اجرای قانون، هرج و مرج ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: به مردم و معترضان اطمینان می‌دهم که دستور رسیدگی داده شده است و با حضور هیأت نظارت این کار انجام می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار