اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
استاندار خوزستان گفت: بازنگری آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیات اجرایی و هیات نظارت از امروز آغاز شد. به مردم، معترضان و منتقدان اطمینان می دهیم که هیات نظارت و اجرایی نتیجه را بعد از بررسی به هیات نظارت شهرستان اعلام می‌کنند.
قاسم سلیمانی دشتکی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مردم، معترضان و منتقدان اطمینان می دهیم که هیات نظارت و اجرایی نتیجه را بعد از بررسی به هیات نظارت شهرستان اعلام می‌کنند که بعد از پنج روز فرصت مجدد بررسی دارند در صورت وجود مشکل به هیات نظارت استان اطلاع داده شده و در صورت تایید کار به اتمام می رسد در غیر این صورت به هیات نظارت مرکزی اعلام شده و جای نگرانی وجود ندارد.  

وی افزود: برخلاف پیش بینی‌های یاد شده مبنی بر مشارکت نکردن ، مردم پای صندوق‌های رای آمدند و نتیجه خوبی را رقم زدند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: از یک روز بعد از انتخابات شمارش آرای شوراها آغاز شد و آرای دستی، الکترونیکی و صندوق های سیار با حضورهیات نظارت و اجرایی شمارش شد، شمارش آرا و تطبیق صورت جلسات تا حدود ظهر سه شنبه طول کشید و با اعلام فرماندار نتایج وارد سیستم وزارت شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: برخی دوستان تاکید داشتند باید بازنگری توسط هیات نظارت انجام شود و دوباره از شب سه شنبه تا صبح پنج شنبه هیات نظارت صورتجلسات را بررسی و برخی صندوق ها را بازخوانی کرد و صبح پنجشنبه هیات نظارت و اجرایی صورتجلسات را تنظیم و نتیجه اعلام شد اما اعتراضاتی وارد شد.

وی اظهار داشت: مردم باید قانون را ملاک قرار دهند و هر کاندیدایی تصور نکند تخلف شده اما حتما به شکایات رسیدگی خواهد شد.

سلیمانی دشتکی گفت: ازاقوام بختیاری و لرسه نفر، قوم عرب سه نفر و اقوام دیگرهفت نفر انتخاب شدند پس این دوره تابع لیست سراسری بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد اما به دلیل مشکلاتی که در رای گیری الکترونیکی در اهواز رخ داد، اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی این کلانشهر به تاخیر افتاد.

شورای شهر اهواز ۱۳ عضو اصلی و ۸ عضو علی البدل دارد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار