اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
رئیس ستاد انتخابات خوزستان: تاکنون تمام فرآیند انتخابات از جمله شمارش آرا و بررسی‌ها به منظور رعایت دقت بوده است؛ اگر تغییری در نتیجه لازم باشد، انجام و اعلام خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به بررسی اعتراضات کاندیداهای انتخابات شوراها و بازنگری آرای شورای شهر، گفت: تاکنون تمام فرآیند انتخابات از جمله شمارش آرا و بررسی‌ها به منظور رعایت دقت بوده است؛ اگر تغییری در نتیجه لازم باشد، انجام و اعلام خواهد شد.

رضا نجاتی با تشکر از نقش مردم و داوطلبان در انتخابات امسال، در خصوص چگونگی بررسی و بازنگری آرای شورای شهر، اظهار کرد: همه اقوام خوزستان، عزیز و محترم هستند لذا همه ما باید مراقب حربه‌های دشمن باشیم. کتاب قانون ملاک کار ما است و همه ملزم به رعایت آن هستیم.

وی افزود: ما انتخابات برگزار کردیم نه تقسیم بندی و سهمیه بندی. بنابراین افراد با رای مردم انتخاب شدند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به ثبت‌نام حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ داوطلب از دو قوم مطرح استان خوزستان در انتخابات شورای شهر اهواز، بیان کرد: همه داوطلبینی که این روزها اعتراض می‌کنند، از دو قوم مطرح خوزستان هستند که باید توجه کنند تعداد کثیر داوطلبان این دو قوم، موجب تقسیم رای‌ها شد.

وی افزود: این ادعاها که چرا تعداد منتخبان از یک قوم بیشتر و یک قوم کمتر است، صحیح نیست.

نجاتی گفت: فرآیند انتخابات، توسط هیات اجرایی و با حضور هیات‌های نظارت انجام شد. روند بررسی شکایات نیز از روز یکشنبه آغاز شده است؛ این کار به مدت پنج روز در هیات‌های اجرایی و با نظارت هیات‌های نظارت انجام می‌شود.

وی افزود: این بررسی‌ها با نظارت هیات نظارت، با دقت تمام در پنج روز در هیات نظارت شهرستان بررسی می‌شود. پس از آن اگر اشکالاتی وجود داشته باشد یا به تایید نرسد، پنج روز نیز در هیات نظارت استان خوزستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر مجددا به نتیجه نهایی نرسند، نتیجه نهایی در اختیار هیات نظارت مرکز قرار می‌گیرد و در مدت ۱۵ روز بررسی‌ها انجام می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه از ۵۳۳ صندوق رای اهواز یک مورد هم باطل نشد، گفت: به همه داوطلبان اطمینان می‌دهیم که در فرآیندها، تمام موارد رعایت می‌شود و در هیات‌های اجرایی و نظارت، اصل بر بی‌طرفی است و رای مردم لحاظ خواهد شد.

نجاتی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده است که عمل به قانون و خط قانون باید شاخص اصلی در تمام مراحل انتخابات باشد یعنی داوطلبان، مجریان و ناظران باید این کلام رهبری را مد نظر قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در خصوص طولانی شدن روند اعلام نتایج انتخابات شورای شهر اهواز، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان بود و تا ساعت ۲ بامداد روند رای‌گیری طول کشید و در برخی شعب، افراد داخل شعب بودند و رای‌گیری تا پس از ساعت ۲ انجام شد. پس از آن، ابتدا شمارش آرای ریاست جمهوری انجام شد و تا شنبه ادامه داشت.

وی افزود: بلافاصله شمارش آرای شوراهای شهر انجام شد و تا روز سه‌شنبه عوامل اجرایی کار را تمام کردند اما هیات نظارت بر اساس وظیفه قانونی خود کار را انجام دادند. همه این زمان، برای لحاظ کردن دقت لازم در شمارش و به منظور دقت و صیانت از رای مردم بوده است تا حق کسی ضایع نشود.

نجاتی تصریح کرد: باید به داوطلبان اطمینان دهیم راه قانون را طی کنند. در فضای مجازی همه نوع خبر منتشر می‌شود بنابراین به اخبار کذب توجه نکنند. برخی از اخبار، برگرفته از دشمنان خارج از کشور است و در حال ایجاد موج برای موج‌سواری هستند که نباید به این موارد توجه کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: در خصوص بررسی شکایات، دقت لازم انجام خواهد شد. انتظار می‌رود همان طور که عوامل اجرایی و نظارت بر اساس چارچوب قانون گام برداشته‌اند، داوطلبان نیز بر اساس راه قانونی گام بردارند که اعتراض کردند و این کار در حال انجام است.

وی با تشکر از حضور داوطلبان در این عرصه، ادامه داد: همان گونه که تاکنون داوطلبان احساس مسئولیت کردند و وارد عرصه انتخابات شدند، نسبت به حفظ نظم و انضباط اجتماعی نیز همراهی کنند.

نجاتی افزود: تاکنون تمام فرآیند انتخابات از جمله شمارش آرا و بررسی‌ها به منظور رعایت دقت بوده است؛ اگر تغییری در نتیجه لازم باشد، انجام و اعلام خواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: اگر حق کسی ضایع شده باشد، در بررسی‌ها حق به حق‌دار می‌رسد. انتظار می‌رود داوطلبان فرصت دهند تا عوامل اجرایی و نظارت که از بین این اقوام محترم هستند، بررسی‌ها را با آرامش انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار