شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تهویه هوا در مراکز عمومی به ویژه در فضاهای شلوغ نقش مهمی در کاهش انتشار ویروس کرونا دارد که متاسفانه در خوزستان از این بابت وضعیت مطلوبی نداریم.
دکتر سیدمحمد علوی با بیان اینکه وضعیت تهویه به معماری شهرها بستگی دارد بیان کرد:مغازه‌های ما هیچ کدام تهویه استاندارد ندارند و تنها می‌توانند درب و پنجره را باز نگه دارند که این امر در تابستان خوزستان ممکن نیست.

وی با بیان اینکه مشکل عمده بانک‌ها، ادارات، پاساژها، مطب‌ها و مغازه‌های ما بحث تهویه است افزود: تهویه زمانی مطبوع است که شرایط هوا طبق روش خاصی به صورت اتوماتیک تغییر کند در حالی که کولرهای گازی هوای موجود در یک مکان سربسته را می‌چرخانند که خطرناک است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: اگرچه پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های خوزستان به خوبی رعایت می‌شود اما به لحاظ تهویه با مشکل روبه‌رو هستند و چون افراد در فضای بسته قرار دارند بسیار خطرناک است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واکسن‌های کرونا در مقابل نوع دلتا ایمن هستند افزود: ورود کرونای دلتا در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس که حجم وسیعی از جمعیت خود را واکسینه کردند، میزان اثربخشی واکسن‌ها در مقابل این ویروس را زیر سوال برده اما آنچه که مسلم است تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر در این کشورها شده، لذا هر کسی که واکسن زده باشد و حتی به این ویروس مبتلا شود از نوع خفیف آن خواهد بود.

علوی بیان کرد: با توجه به اینکه در مرزهای شرقی و غربی شیوع کرونا در حال افزایش است، کل کشور و استان خوزستان در معرض خیز جدید بیماری و بروز موج پنجم قرار گرفته است.

وی افزود: برای اینکه خوزستان را از ورود به موج جدید بیماری مصون بداریم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط اساسی در پیشگیری از بیماری است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص ادامه روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: واکسنی که اکنون در اختیار ما قرار داده شده فقط برای تزریق نوبت دوم واکسن افراد بالای ۶۵ سال است و هنوز واکسیناسیون گروه سنی جدیدی را آغاز نکردیم.

تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار نفر در خوزستان زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار