اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: در صورتی که فورا حق‌آبه هورالعظیم تامین نشود ممکن است در روزهای آتی به یک بحران زیست محیطی تبدیل شود.
محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان در بازدید میدانی از هورالعظیم، اظهار کرد: بنا به پیشنهاد و درخواست رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان جهت بررسی و بازدید از تالاب هورالعظیم به این منطقه آمدیم.

وی افزود: از سرشاخه‌های تامین حقابه تالاب هورالعظیم، وضعیت آبگرفتگی سطوح در تالاب و همچنین مشکلات گاومیش‌داران منطقه بازدید شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: در طول بازدید آماری که براساس برداشت از تصاویر ماهواره‌ای به رئیس مجمع نمایندگان گزارش شد در مخزن شماره یک تالاب ۵۲ درصد آبگرفتگی، در مخزن دو، سه و چهار به ترتیب بین ۸۰ تا ۸۳ درصد  و در مخزن شماره ۵ حدود ۵۲ درصد آبگرفتگی داشتیم.

وی افزود: دلایل فنی و توجیهات کارشناسی این آبگرفتگی و خشکی‌ها نیز بررسی شد و همچنین توضیحات لازم به سازمان آب‌وبرق در خصوص ضرورت رهاسازی فوری آب به سمت تالاب هورالعظیم داده شد.

اشرفی بیان کرد: در صورتی که به فوریت تامین حق‌آبه تالاب را نداشته باشیم تنش ایجاد شده قابلیت این را دارد که در روزهای آتی به یک بحران برای آبزیان تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به شدت زیاد تبخیر در تالاب هورالعظیم و گرمای زیاد قطعا افزایش غلظت آب تالاب را خواهیم داشت که به تبع آن کاهش اکسیژن و مرگ‌ومیر گسترده آبزیان را خواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حال حاضر هیچ گونه مرگ‌ومیر گسترده ماهیان در حوزه تالاب هورالعظیم در مقطع ایرانی دیده نشده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار