اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
شوشان : بزودی کتابی در دو جلد ششصد صفحه ای تحت عنوان : تحولات سیاسی پنجاه سال گذشته خوزستان شامل ،منابع ثروت،نفت،گاز،پتروشیمی و کارخانه های فولاد و صنعتی و پالایشگاه نفت و هشت روخانه،کشاورزی مکانیزه، تنها استان تولید کننده گندم کشور، صیفی جات. 
فصل دوم مدیریت سیاسی و اجرایی  ده سال قبل از انقلاب و اوج و شکوه توسعه 
فصل سوم انقلاب وجنگ ،فصل چهارم حاکمیت مدیران غیر بومی در کلیدی ترین سمت ها به مدت بیست سال و آسیب ها، نقش روحانیت و بخصوص چهار شخصیت در تاثیر گذاری ، اقای احمد جنتی ، سید صالح طاهری خرم آبادی ، موسوی جزایری و موسوی بعنوان نمایندگان بلا منازع حاکمیت در استان.
فصل چهارم،انتخاب نمایندگان ادوار مختلف و چگونگی راه یابی و سرنوشت آنان و نقش واقعی آنان در بحران های بوجود آمده 
فصل پنجم ، نقش تخریبی جریانات سیاسی و لابی های قدرتمند در مهره چینی ها و طرد نیروهای خدوم از استان و رد صلاحیت های گسترده در مجلس و شورای های شهر و روستا ،
فصل ششم ، تشکیل احزاب و نیروهای معاند که نتیجه خروجی  ستمگری رانت های قدرت سیاسی در استان خوزستان بوجود آمدند.
فصل هفتم ، برخورد با قومیت ها و ایجاد محدودیت در سه دهه در مدیریت استان توسط مقدس نما های یک اقلیت قومی و ایجاد فیلتر‌های امنیتی درممانعت از استفاده از نیروهای خدوم استان خوزستان 
و فصل انتهایی و هشتم که تحلیلی بر ویرانی های استان خوزستان است که نتیجه رفتارها تنگ نظرانه ، دزدی ها و غارت منابع ، اسیب های جنگ و ویرانی های پس از آن ، عدم اصلاح زیر ساخت ها ،سیل و عواقب خشکسالی ،غارت منابع آبی خارج از استاندارد و عاقبت حوادث اخیر . 
کتاب حاضر که نوعی تاریخ مستند با آمارهای دقیق از منابع مطمین بخصوص پژوهشگاه مجلس شورای اسلامی ، امار های و داده ها مختلف از اخبار و منابع روزنامه های رسمی و سخنرانی ها مصوبات مجلس و ....و می باشد.
کتاب حاضر که حاصل پانزده سال تلاش و کوشش آقای شیخ محمد علی بهمئی که شخصا با بسیاری از ناگواری های سیاسی استان درگیر بوده اند نوشته شده  است. 
این دو جلد کتاب ارزشمند که بعنوان سندی محکم در پنجاه سال گذشته خوزستان است تا اول مهرماه سال ۱۴۰۰ با اخذ مجوز به زیر چاپ خواهد رفت .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار