اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
شوشان - ملک محمد مکوندی :
پس از اعلام نظر ریاست جمهور منتخب مردم مبنی بر تعیین استاندار ویژه برای خوزستان
عرض کردم:
اقای رئیسی خوزستان استاندار ویژه نمی خواهد، 
توجه ویژه می خواهد، 5 درصد فروش نفت به مدت 5 سال، لغو مجوز  برداشت اب از سرشاخه های کارون، دز، کرخه به غیر از اب شرب،، لغو مجوزها از طرح هایی که مجوز محیط زیست ندارند شروع شود

دوستی در ذیل مطلب این جانب کامنتی گذاشته است:
تلقین شعر سعدی و ان خر که شکوه کرد، اورده اند تا به حقیقت خرت کنند
این را به کس مگو که ز خس کمترت کنند. که البته منظورشان من هستم و نه مردم فهیم و نجیب و با حجب وحیا استان خوزستان، من هم حقیقتا از درجه خربودن گذشتم و دیگه کلاه سرم نمی رود. امیدوارم وعده های شما واقعی باشند.سخنان جنابعالی در جلسه
 اخرین وضعیت خوزستان به شرط اینکه هچون‌ چهل سال گذشته در حد حرف نباشد، امید بخش بود.به نظر می رسد مصمم به حل مسائل استان بصورت ریشه ای   
هستید و درجلسه اخیر تشکیل شورای راهبردی متشکل از شخصیت های حقیقی و حقوقی، برای بررسی ویژه وضعیت استان خوزستان را، مورد تاکید قرار داده اید. و فرمودید: دیدگاه ها و راهکار های این شورا برای رفع مشکلات مردم خوزستان مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود.

لازم است نکاتی جهت افزایش کارایی شورای راهبردی مطرح شود. اقای رئیس جمهور ازموده را ازمودن خطاست.دوستان عزیز خوزستانی که بیش از سی تا چهل مسئولیت کشوری دارند هر کاری که می توانستند برای خوزستان انجام بدهند تاکنون انجام دادند و ممنوشان هستیم. این عزیزان بهتر است در مورد مسائل استان خود را بازنشسته کنند و منبعد دخالتی در وضعیت اینده استان نداشته باشند. متاسفانه گاها با دخالت در عزل و نصب ها و تعیین افراد ضعیف در مدیریت استان خود باعث عقب ماندگی  خوزستان شده اند، و زمان را برای توسعه استان از دست دادیم. استفاده از این عزیزان در کابینه اتی به شرط اینکه به خوزستان خدمت کنند، اما در امورات ان دخالت نکنند، موجب خوشحالی کنشگران سیاسی و اجتماعی استان است. خوزستان باندازه کافی نیرو های متخصص با تجربه، اگاه و مطلع به شرایط و صاحب نظر در حل مشکلات، اساتید دانشگاهی ارزنده دارد که مشکلات استان وراه حل های انها را بخوبی می دانند. بهتر است که از این افراد به جای ان اقایان در شورای راهبردی استفاده شود.

نکته دیگر اینکه در انتهای نشر خبراین جلسه در خبرگزاری مربوطه، مطالب پیشنهادی و تبلیغات کوتاه اورده شده است، که اولین متن توجه ام‌ را جلب کرده است.در ان متن تبلیغاتی نوشته بود:  بوتاکس ممنوع جمله جالبی است.جناب رئیس جمهور رفرم و انجام کارهای مقطعی وسطحی برای خوزستان ممنوع!!!
زخم ها و چین و چروک ها ی استان انقدر عمیق هستند که با بوتاکس قابل رفع نمی باشند. عدم رسیدگی به مشکلات و معضلات خوزستان در طی ادوار  گذشته به زخم ها و دمل های کهنه و‌چرکین تبدیل شده است که اکنون سر باز کرده آند.با اقدامات مقطعی وعملیات رفرمی وبه عبارتی با دادن اب نبات همچون گذشته مشکلات خوزستان حل نخواهد شد.رفع مشکلات نیاز به همت بالا و اعتقاد قلبی به راه حل های ریشه 
ای دارد. خوزستان نیازمند توجه دقیق به زخم های عمیق است "بوتاکس ممنوع

موضوع مهم و قابل توجه ای در جلسه اخیر بیان نمودید مبنی بر ابنکه: بدون تردید بخشی از ثروت عظیمی که خداوند در سرزمین خوزستان قرار داده است باید در مسیر توسعه و رفع نیاز های اساسی استان هزینه شود. در چندین مقاله عرض نمودم خوزستان دارای قابلیت و مزیت های متعدد خدادادی است که با سرمایه گذاری بر روی انها به تنهایی می توان دو کشور باجمعیت ایران را از هر لحاظ چه از نظر محصولات خاص و استراتژیک کشاورزی وچه از نظر تولیدات ومحصولات استراتژیک صنعتی تامین نمود.خوزستان نیازمند ایجاد قابلیت ومزیت های مصنوعی دولت ها نمی باشد. انقدر مزیت خدادادی دارد که احیا انها ایران را به یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای جهان تبدیل خواهد نمود. متاسفانه بدلیل نبود سیاست متوازان توسعه اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی، نه تنها احیا نشدند، بلکه برخی از مزیت های خدادادی انرا هم از بین بردند.

آقای رئیس جمهور خداوند" 5" رودخانه پر اب کشور چیزی در حدود ۳۳ درصد ابهای سطحی و بین ۴ تا ۵ میلیون هکتار اراضی قابل کشت را در جلگه و دشت خوزستان قرار داده است که نوع خاک ان در شمال استان ازنظر بافت و ساختمان از خاک استپ های روسیه بهتر است. *تشکیل یک سانتی متر خاک زراعی بر اساس محاسبات علمی به یکصد سال زمان نیاز دارد.اگرخدای متعال مصلحت می دانست جهت رودخانه ها را به سمت مناطق کویری مثل اصفهان، یزد، قم ، کاشان ، کرمان  تغییر می داد. این اب را برای دشت خوزستان و با این نوع خاک و شرایط اب و هوایی که میتوان در چهار فصل کشت نمود و محصولات استراتژیکی همچون گندم و ذرت و دانه های روغنی و محصولات خوراک دام و طیور تولید نمود، تخصیص داده است، هیچ کس مخالف تامین اب شرب چندین شهر کویری از سرچشمه های این رودخانه ها نیست، اما انتقال اب سرشاخه ها برای *تامین اب صنایع اب بر که برخلاف قابلیت ها و  مزیت های منطقه ای وتنها با اعمال  نفوذ صاحبان قدرت و با رابطه در مناطق کویری دایر گردیده است، و یا کشت محصولاتی همچون برنج، که خاص مناطق مرطوب و بیش از 600 میلی متر بارندگی سالیانه است، *ظلم به کشور و ظلم به استان خوزستان و از ان مهم تر، کفران نعمت الهی است. خوزستان مزیتی از حکومت نمی خواهد. اما انتظار ندارد نظام هم مزیت های خدادادی انرا از بین ببرد. سایر مزیت های استان همچون نفت و گاز و محصولات پتروشیمی وپالایشگاهی و فولاد و نیشکر و صنایع جانبی و سیصد کیلومتر نوار مرزی با ابهای ازاد دنیا ووجود نقاط عمیق خلیج فارس در بندر امام، استعدادهای دامپروری و شیلات و طیور را در فرصت های بعدی توضیح مفصل خواهم داد.

حال که جنابعالی مصمم به استفاده از بخشی از ثروت عظیم  خداوندی به این استان برای توسعه و جبران عقب ماندگی های ان هستید، و انشاالله برای خاموش کردن صدای مردم انرا بیان  نفرمودید!! و در اینده فراموش نخواهید کرد،! پیشنهاد می شود در اولین جلسه هیئت دولت پس از مراسم تحلیف مواردذیل را مصوب فرمایید.
1- تخصیص 5 در صد از بودجه فروش نفت و محصولات پتروشیمی تولیدی در استان برای یک دوره 5 ساله
2- لغو مجوزات انتقال اب از سر شاخه های کارون و دز و کرخه به غیر از تامین اب شرب، بخصوص مجوزاتی که فاقد تائیدیه محیط زیست هستند.
3- سایر موارد مربوط به حل مشکلات و توسعه همه جانبه استان، درشورای راهبردی بررسی و تصمیم گیری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار