شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری صبح امروز شنبه در ادامه سفر به استان خوزستان بصورت هوایی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بازدید کرد.
وی در این بازدید که با همراهی رضا اردکانیان وزیر نیرو انجام شد با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان روند پیشرفت این طرح بزرگ کشاورزی و نحوه آب رسانی به دشت آزادگان و حمیدیه قرار گرفت.

گام نخست طرح همزمان ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و برداشت ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی شتاب گرفت و پنج سال بعد یعنی اواخر سال ۱۳۹۷ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سطح ۲۹۵هزار هکتار به بهره برداری رسید.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرایی شده است گفت: پیش از این دولت، بخش محدودی از این طرح اجرایی شده بود.
جهانگیری به اهتمام دولت یازدهم و دوازدهم برای تامین منابع مالی اجرای طرح۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در بودجه امسال نیز، منابع مورد نیاز برای گام دوم مطالعه وهمچنین اجرای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دولت آینده نیزاین راهبرد مهم در حوزه کشاورزی را ادامه خواهد داد گفت: این مطالبه مبنی بر اجرای بخش‌های دیگری از این طرح در شمال خوزستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
از مجموع طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام تاکنون ۲۹۵هزار هکتار در گام نخست با اعتبار ۱.۵میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده و ۲۵۵هزار هکتار آن در انتظار تامین اعتبار لازم است.

معاول اول رییس جمهوری جمعه برای یک سفر ۲ روزه به منطور بررسی مشکلات مربوط به تنش آبی وارد خوزستان شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار