اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از خسارات وارد شده به کشاورزان در سیلاب ۹۸ تا فردا به حساب کشاورزان خسارت دیده واریز خواهد شد.

فاضل عبیات در حاشیه جلسه مشکلات کشاورزان حمیدیه که امروز (۵ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز بنا بر درخواست کشاورزان شهرستان حمیدیه، جلسه ای به ریاست استاندار خوزستان و مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط، با حضور جمعی از کشاورزان این شهرستان برگزار شد و مشکلاتی که پیرامون آب کشاورزی در بخش گمبوعه و روستاهای شهرستان به وجود آمده است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد ظرف امروز تا روز آینده، باقی مانده مبالغ خسارت های کشاورزی وارد شده در سیلاب سال ۹۸ که مبلغ آن ۲۳۰ میلیارد تومان است به حساب کشاورزانی که زراعت‌شان خسارت دیده بود پرداخت شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: همچنین در ارتباط با رسیدن آب به روستاهای انتهایی رودخانه کرخه نور تصمیم گرفته شد که سازمان آب و برق خوزستان طی یک یا دو روز آینده، آبرسانی به این مناطق را انجام دهد که در کرخه نور به ویژه در جاهایی که همچنان کمبود آب وجود دارد و حتی خشک است، آب جاری شود.

عبیات گفت: در خصوص تاسیسات آب شرب روستایی جلسات مختلفی در استانداری خوزستان برگزار شده است و با توجه به اعتبارات موجود که اعتبارات خوبی است و در اختیار سازمان آب و فاضلاب خوزستان قرار دارد، زمان‌بندی انجام پروژه‌های مربوط به آب شرب روستاها نیز استخراج شده و بر آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص روستای دهلیز ۲ از توابع بخش گمبوعه مقرر شد برای مشکلاتی که در ارتباط با آب وجود دارد مطابق با برنامه زمان‌بندی، پروژه‌های نهایی شده آبرسانی به روستاها برای شرب انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در خصوص احشام، علوفه و نهاده‌های دامی که در حوزه کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

عبیات گفت: امیدوار هستیم تا با انجام این تصمیمات، از شرایطی که در اثر تنش آبی برای آب آشامیدنی و بخش کشاورزی، مردم با آن ها روبرو هستند ان‌شاالله عبور کنیم و مردم نیز بتوانند در شرایط بهتری از آب در هر دو بخش استفاده کنند. 


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار