اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
شوشان - شهرام گراوندی:

از دو موضوع  بعنوان ابربحران های  واقعی  خوزستان  که هر دو  ناشی  از  یک مساله ی  اساسی  به نام "ضعف مفرط مدیریت" می شود  یاد کرد.  

اول : فقدان  نیروها و افراد خوزستانی موثر و کاریزماتیک با قدرت لابی  و چانی زنی  در حاکمیت و دولت  بعنوان معاون یا وزیر  در بدنه ی  اصلی  دولت های  ادوار  جمهوری  اسلامی  ایران از بدو  انقلاب  تا کنون دوم: بر نیامدن  مدیران ؛ شامل استانداران و شهرداران و فرمانداران و مدیران کل موثر و قدرتمند و قاطع و ضد لابی های  قومی ( که از اساس  با لابی  جنس اول _ چانه زنی  در دولت و حاکمیت ، متفاوت و متضاد است _ و  باعث و بانی  بنیادی  توسعه نیافتگی  و عقب ماندگی  و اضمحلال  زیرساخت های  پیشرفت  و ترقی  در  خوزستان است  ) , و یا به شدت وابسته و بدون کمترین  استقلال  فکری  و یا قدرت مخالفت  در برابر  تصمیمات منجر به آسیب به   مردم خوزستان که موجب از دست رفتن  منابع و منافع  و حقوق اولیه و خدادادی آنها ( نه با تمسک  به اصل بدیهی  نگرش محترمانه ی  ملی ) که با سواستفاده ی  قدرت مداران و لابی  های  دیگر استان ها  همواره در این  چند دهه، هر اقدامی  علیه خوزستان و به نفع  دیگر  استان ها، حتا به قیمت  تولید بحران های  متعدد  اقلیمی و زیست بومی و امنیتی  و سیاسی و مهاجرت و نابودی  نخبگان استان ، شکل و شمایل و پیرنگ  واقعیت و حقیقت یافته است.  

یعنی  به عبارتی  ، ما  نه در خوزستان  نیروهای  قوی  و مفید و قاطع و کارآمد  داشتیم و نه هرگز در  کابینه های  مختلف ، افراد  قدرتمند  و موفق و قاطع  با تعلق خوزستانی  مشاهده کردیم.  

اکنون  که در آستانه ی  ختم فعالیت کابینه و بسته شدن پرونده ی  دولت  حسن روحانی  و  در سرآغاز  گشایش  دولت   ابراهیم  رییسی و معرفی وزرا و معاونین  دولت جدید  هستیم، حجم گمانه زنی  ها و پیش بینی  ها در خصوص  چیدمان و ترکیب  یاران  دولت رییسی  بعنوان وزرا و  معاونین ، در کنار  دغدغه ها و مشکلات  جاری  کشور ، یکی  از بحث ها و چالش  های  بزرگ فکری  نخبگان سیاسی و اجتماعی  است. 

در این  میانه ، جزو گزینه هایی  که از وی  بعنوان  یکی  از پیشنهادهای  جدی  معاون اولی  ابراهیم  رییسی  یاد می شود ، محمد مخبر دزفولی  است. 

وی  که ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در رزومه و پرونده ی  خود دارد؛ محتمل ترین  گزینه برای  معاون اولی  رییس  جمهور  جدید  است.  

فردی  که نه بعنوان  یک دزفولی ، بعنوان  یک خوزستانی  باید  از ایشان یاد کرد  و از همه گونه حمایت  فکری  و رسانه ای  و  اجتماعی  بهره مند باشد.  

یکی  از راه های  برون رفت  خوزستان  از وضعیت  نابسامان و آشفته ی  فعلی  ، حضور  افرادی موثر در  کابینه ی  رییس  جمهور  جدید  است  که  بتوانند  ضعف ها و ناکارآمدی  ها  و کاهلی  هایی  که در سالهای  طولانی  بدترین  وضعیت را  بر  پیکر  استان خوزستان  مانند زخم های  ناسور   کشیده است ، بزدایند و  موجب ترمیم  و تغییر شرایط  اسف بار  فعلی  خوزستان در تمامی  حوزه ها  شوند.  

نه تنها  مخبر  دزفولی  ، که هر خوزستانی  دیگری  نیز  ، در این  گمانه زنی  ها مطرح شود ؛ چه محسن رضایی  و چه علی  شمخانی  و چه دیگری  و دیگری  و دیگری  ؛ همین  موقعیت  را  باید  پیدا کنند  و  رسانه ها و  افکار عمومی  ، مانند یک خواسته ی  عام  به این وضعیت   بنگرند و  در این راه اهتمام لازم را به عمل بیاورند.  

مردان خوزستانی  می توانند  مدیران  لایقی  در بدنه ی  دولت باشند  و خلاهای  موجود را پوشش  دهند.  

باید  بپذیریم  عمده ترین ضعف  خوزستان ، وجود مدیران  کوتاه قامت  و کم زبان و غیر موثر  و غیر مفید  در سنوات و ادوار  گذشته بوده ؛ وگرنه این  مقدار و این حجم از ویرانی  در خوزستان ، فقط به تنهایی   کار تغییر شرایط  اقلیمی  نمی تواند باشد! 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار