شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
بنام خدا
ریاست محترم جمهوری اسلامی - جناب مستطاب آیت الله رئیسی 
با ابلاغ سلام
شوشان - حجت الاسلام مسلم سلیمانی : احتراما این نامه سرگشاده را می نویسم به امید آنکه بدست جنابعالی واصل و ترتیب اثر داده شود اگر چه می خواستم از منابعی نظیر اینستاگرام، ایمیل بفرستم که با پیام «پر بودن صندوق ورودی» شما مواجه شدم...
اما بعد
از آنجا که جنابعالی به معنی حقیقی حقوقدان هستید در این برهه میتوانید به خوبی هم از حقوق ملت دفاع کنید و هم آسیب شناسی ریشه جرم و جنایت را داشته باشید تا پرونده های قضایی کمتری داشته باشیم به شکل خلاصه این نامه را برایتان می نگارم.
به راستی چرا در یک کشوری مثل چین با جمعیت 15 برابر بیشتر از ایران، کل پرونده های قضایی آن حدود 60 درصد پرونده های ماست؟
جواب این است که آنها در حوزه مدیریت و اجرا زیرساخت ها را طوری برنامه ریزی کردند که زمینه جرم و فساد کمتری بوجود آید.
جناب آقای رئیسی!
شما یک فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی هستید که اگر در فرصت 4 سال بتوانید اعتماد عمومی و رفاه نسبی را بوجود آورید، زمینه ساز تحولات مثبت فراوانی خواهید بود در غیر اینصورت بر عکس و شیب نزولی سقوط استارت می خورد.
مهمترین کاری که باید انجام دهید عملیاتی کردن جدول ارشدیت (همان شایسته سالاری است که بنده با 130 آیتم آن را تنظیم و از طریق مجاری مختلف تلاش کردم که به دست شما برسد) 
موارد را بدون ذکر اهمیت در تقدم و تاخر خدمتتان ارایه می نمایم:

1. شش منطقه فدرالی
کشور را به شش منطقه فدرالی (شمال شرق، شمال غرب، جنوب شرق، جنوب غرب، مرکز) تقسیم کنید و هر چند استان نزدیک به هم را یک منطقه فدرالی کنید. تمام کسانی که مدعی ریاست جمهوری بودن را دعوت کنید و برای شش ماه بعنوان معاون رئیس جمهور و مدیر عالی این منطقه قرار دهید. از آنها بخواهید که در مدت شش ماه یک برنامه همه جانبه توسعه را تدوین کنند. (کلیه برنامه های اقتصادی و فرهنگی بجز مباحث امنیت ملی و سیاست خارجی)
همزمان یک گروه 10 نفره و مخفی و در عین حال بسیار آگاه و برنامه ریز هم برای رسد تمامی قابلیت های ایران مامور کنید و بعد از شش ماه ببینید برنامه معاون ویژه شما با برنامه های این تیم چقدر همسو و نزدیک به هم است... (این را بخواهم توضیح بدهم خودش یک کتاب می شود.) اگر به هم نزدیک بود می توان اعتماد کرد که کار کارشناسی خوبی انجام گرفته است.

2. دولت شایستگان نخبه
دولت شما باید برخاسته از جدول ارشدیت و شایسته سالاری باشد و الا در پیچ و خم های طاقت فرسای انواع رانت گرفتار خواهد شد. چرا بسیاری از روسای جمهور قبلی که شعارهای خوبی دادند، اما نتوانستند که عملیاتی کنند؟ 
جواب این است که چون برنامه نداشتند و نتوانستند از آدمهای مناسب استفاده کنند خودشان درگیر روزمرگی و انواع رانت ها شدند... وجه تمایز شما با دولت های پیشین باید همین نکته باشد.

3. اختیارات ویژه موضوعی
علیرغم تقسیم اقلیمی کشور به به 6 منطقه فدرالی، از جهت موضوعی نیز به سازمانها و وزارت خانه های همسو پایان بدهید. بطور مثال:
تمامی سازمانها و وزارت خانه های اقتصادی را یکی کنید و یک فرد با اختیارات تام و در حد یک رئیس جمهور را در راس هرم قرار دهید. همچنین حوزه سیاست، فرهنگ، اجتماع، بهداشت و سلامت و...
بطور مثال در حوزه اقتصاد وزارتخانه های صمت، رفاه، بانک مرکزی و ... تحت عنوان معاونت هماهنگ کننده اقتصادی قرار بگیرد و موارد زیر به شکل جدی دنبال شود :
افزایش درآمد عمومی بین 30تا40 میلیون تومان برای متوسط جامعه بدون افزایش جهشی تورم...
نظام جامع هماهنگ پرداخت...
جایگزین های نفت
فرهنگ کار و تغییر تعاریف ناکارآمد و توسعه کار و فن آوری وووو
تدوین پاسخگویی مدیران و حقوق آنان. دادگاه خاص برای پاسخگویی مدیران وجود داشته باشد. حقوق و مزایای مدیران بر اساس کف که وزارت کار معین میکند باشد و اضافه بر آن مشمول دو فرمول باشد. یکی تراکنشی از هر مقدار که بتوانند در مجموعه تحت امر خود صرفه جویی کنند و دیگری تراکنشی از هر مبلغی که بتوانند خارج از بودجه عمومی تولید پول و ثروت برای مجموعه خود کنند. و این باید شامل حال وزیر تا نماینده او که بعنوان رئیس اداره در یک شهر مسئولیت را بعهده می گیرد، باشد.
آن وقت خواهید دید که هیچ کس برای تصاحب یک پست، لابی گری نمی کند و تنها راه برای ورود افراد شایسته باز می شود.
استارت «ایران مدرن» که بتوان در 5 سال به کشوری توسعه یافته از روی کاغذ به توسعه یافته در واقع و حقیقت برسد. می توان در این زمان تمامی شهرهای بالای 200 هزار نفر را از جهت توسعه و رفاه عمومی به طراز کشورهای اروپایی رساند و شهر های زیر این جمعیت را نیز به حد مطلوبی... اما به شرطها و شروطها...

جناب آقای رئیس جمهور
تمامی این حرفها شدنی است به شرط اینکه این ضرب المثل با دقت اجرا شود: «کار هر بز نیست خرمن کوفتن، گاو نر میخواهد و مرد کوهن»
هر بز= یعنی هر آدم غیر مرتبط و غیر متخصص
خرمن= یعنی نتیجه و ثمره ای که باید عائد شود
گاو نر= یعنی ابزار مناسب و زیرساخت لازم
مرد کوهن= یعنی مدیران مجرب و کارآزموده

یا علییی/ این گوی و این میدان
تمام ایرانی ها از داخل و خارج و تمام کشورهای دنیا را می توان حول یک برنامه به مدد گرفت و در 5 سال به شکل همه جانبه و غیر باورانه، ایران مدرن و توسعه یافته رقم بخورد.
مردم فقط همین را می خواهند
با تقدیم احترام
مسلم سلیمانی
19 مرداد 1400


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار