شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸
شوشان - ابوالفضل بابادی شوراب:

به تازگی سفیر جدید انگلیس، سیمون شرکلیف، به سفارت روسیه در تهران رفته و با سفیر روسیه، لوان جاگاریان در همان مکانی که روزولت، چرچیل و استالین در سال ۱۹۴۳، کنفرانس تهران را بدون اطلاع و اجازه ایران برگزار کردند، به سبک و سیاق رهبران پیشین خود عکس یادگاری گرفته و سفیر روسیه نیز این عکس را توییت کرده.

این اتفاق از سوی سفرای روس و انگلیس که تاریخ کشورشان مملو از دخالت در ایران و ضربه به این مملکت بوده، بی تردید بسیار ناراحت کننده و تاسف برانگیز است.

این تاسف هنگامی بیشتر می شود که بدانیم این اتفاق در دوره انتقال قدرت از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم و در روزهایی که دولت جدید ایران، کابینه خود را به مجلس معرفی کرده، صورت گرفته.

در کشوری که ادعای آن داریم از اقتدار، امنیت و استقلال بالایی برخوردارست و به قول زنده یاد نادر ابراهیمی: "ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود، رنج دوران برده ایم”، پذیرفتنی نیست به اسم روابط دیپلماتیک و یا واژگانی از این دست، اجازه دهیم، دیگری منافع ملی ما را به سخره گیرد و در این زمینه سکوت پیشه کنیم.

انتظار می رفت که اگر روس ها و انگلیسی ها بابت رفتار پیشینیان شان در رویداد تاسف برانگیز کنفرانس تهران موسوم به یوریکا، به هر دلیلی نمی خواهند از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کنند، حداقل بی احترامی دوباره ای به این ملت نمی کردند.

همچنین در نظر داشته باشید که هیچگاه از روباه پیر، انگلیس، نمی توان انتظار داشت دست از رفتارهای این چنینی خود بردارد، اما کشور برادر و دوستِ روسیه، به چه علت در چنین سناریویی نقش آفرینی کرد؟ یا بقول سعدیِ بزرگ:  "چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم" ؟ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار