شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
شیوع کرونا دلتا وضعیت کرونا را در کشور و به ویژه استان خوزستان در ناگوارترین شرایط قرار داده و عدم خدمت‌رسانی مطلوب بیمارستان‌های خصوصی شرایط را برای بیماران دشوارتر کرده است.
کرونا در حال رکوردشکنی در استان خوزستان است و هر روز به آمار بیماران و فوتی‌ها اضافه می‌شود، وضعیت آنقدر بحرانی است که تمام تخت‌های بیمارستان‌های دولتی اشباع شده و این بیمارستان‌ها در شرایط کاملا انفجاری و مملو از بیمار به‌سر می‌برند.

سیستم درمان دانشگاه علوم پزشکی با وجود آن که تمام ظرفیت خود را در اختیار بیماران کرونا قرار داده اما حجم بالای بیماران عملا از توان ارائه خدمت بخش دولتی خارج و نیاز به ورود تمام ظرفیت‌ های درمانی است، کاری که در استان‌ های دیگر نیز انجام شده و بیمارستان‌های خصوصی نیز به محل ارائه خدمت به مردم در حوزه کرونا تبدیل شده‌اند اما در شهر اهواز حکایت دیگری است.

بیمارستان‌ های خصوصی با وجود آن که تمام پرسنل خود را واکسینه کردند اما در این روزهای سخت پشت مردم را خالی کرده تا یک بار دیگر ثابت کنند برای آنها ارزش عمل‌های زیبایی از نفس کشیدن مردم خوزستان مهمتر است.

بدعهدی و عدم مسئولیت پذیرى بیمارستان‌های خصوصی به سلامت مردم استان خوزستان در حالی است که برخی ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی با تجهیز به تخت و دستگاه‌های اکسیژن در حال مهیا شدن برای بستری بیماران مبتلا به کرونا هستند.

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: هنوز به جایی نرسیده‌ایم که از ظرفیت ورزشگاه‌ها و باشگاه‌‌ های ورزشی برای بستری بیماران کرونا استفاده کنیم اما در صورت بدتر شدن وضعیت باید این آمادگی را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مطالبات مردمی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز این بوده که بیمارستان‌های خصوصی نیز مانند بیمارستان‌های تامین اجتماعی و بیمارستان‌های نظامی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: در نشستی که هفته گذشته با روسای این بیمارستان‌‌ها داشتیم قول همکاری برای پذیرش این بیماران را دادند اما تاکنون هنوز این امر محقق نشده است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار