شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
نمایندگان اهواز، بهبهان، رامشیر و رامهرمز و ماهشهر، امیدیه و هندیجان مخالفت خود را با طرح تقسیم استان خوزستان اعلام کردند.

نماینده اهواز تاکید کرده هیچ نماینده‌ای از استان خوزستان جز نماینده پیشنهاد دهنده طرح (مولوی نماینده آبادان) طرح را امضا نکرده است.

همچنین نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی امروز در مجلس اعلام وصول شد که ما با این طرح به شدت مخالف می باشیم. 

حبیب آقاجری نماینده ماهشهر، امیدیه، بندرامام و هندیجان روز یکشنبه در خصوص طرح وصول‌شده در مجلس برای تشکیل استان خوزستان جنوبی اظهار کرد: نمایندگان آبادان از قبل طرحی به نام تشکیل استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان به مجلس ارائه کرده بودند که این طرح امروز از طریق هیات رییسه اعلام وصول شد. 

وی ادامه داد: جدایی یک بخش از استان و تشکیل استان جدید باید از تمام جوانب بررسی و کارشناسی شود؛ لذا این طرح واقعا نامناسب بوده و از نظر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی کارشناسی نشده است. عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: درست نیست که تمام این موارد نادیده گرفته شود و بر اساس احساسات، طرحی ارائه شود؛ لذا این طرح را به هیچ عنوان قبول نداریم

 مظلومی نماینده بهبهان: تمام نمایندگان استان خوزستان مخالف تفکیک استان هستند.

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تفکیک استان خوزستان تبعات بدی در استان به دنبال دارد.

 مظلومی با اشاره به مخالفت نمایندگان استان خوزستان با طرح تفکیک استان خوزستان، بیان کرد: نه تنها بنده بلکه تمام نمایندگان استان خوزستان با تفکیک این استان مخالف هستند به استثنای آقای مولوی نماینده آبادان که طراح این طرح می باشد. 

وی در ادامه اظهار کرد: طبق مذاکره ای که با آقای مولوی داشتیم قرار است طرح خود را پس بگیرند در غیر اینصورت مجمع نمایندگان استان بیانیه ای در مخالفت با این طرح صادر خواهد کرد. 

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  نمی توان گفت که اصلا این طرح با چه هدفی مطرح شده است. حتی نمایندگان مرکز استان با این تفکیک مخالف هستند و تبعات خوبی برای استان خوزستان ندارد. ظرفیت پذیرش این طرح در استان وجود ندارد و ما با آن مخالفت خواهیم کرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار