شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی

مار در آستین پروراندن یعنی چه؟

کسی که براساس ساده لوحی، نادانی و شاید بظاهر برای منافع خود مار که موجود خطرناک و وحشی است و نیش آن آدمی را از پای در می آورد را در آستین خود پرورش دهد.

یک مار که بنظر می رسد که ممکن است ظاهری آرام داشته باشد و در آستین هم جا بشود، ولی حتما یکروز آسیبش را هم به خود شخص و هم به اطرافیان می رساند.

ضمنا منظور از آستین، جایی است که به انسان نزدیک باشد و بتوان جزئی از او نامید، آستین هرکسی خیلی نزدیک به اوست، ماری هم که در آستین پرورش داده می شود از جهت صمیمیت و دوستی ظاهری آن با پرورش دهنده است و کنایه به کسی یا کسانی است که یک آدم خلافکار و نادرستی را دوست شده و از او حمایت میکنند، که برای افراد جامعه ضرر زیادی میرسانند.

این مسئله، نشان دهنده کسانی است که از روی احساسات، عواطف و نادانی زیاد شان، به آدم های نالایق، محبت بیجا می کنند که در نهایت همانهایی که بهشان محبت شده به او آسیب جدی میزنند.

حقیقت:

چند وقتی است که گروه تروریستی طالبان در کشور همسایه ما افغانستان سایه افکنده و بر بیشتر نقاط آن تسلط پیدا کرده است.

و متاسفانه شاید کمکهایی که در این چند سال از طرف برخی از سیاستمداران کشور ما به این گروه تروریستی شده، آنان را در راه پیروزی بر نظام و مردم افغانستان یاری داده باشد.

گروه تروریستی طالبان که با تفکر سنی مذهبی تندِ خود، کشتن شیعه را حلال میدانند و در مقابل این عمل خود مدعی هستند که از خدا اجر میگیرند و اعتقاد به شیعه و مردم شیعه نداشته و ندارند، چرا باید از حمایت برخی سیاستمداران دولت ما از سالها پیش برخوردار بوده و خود را در سایه این حمایتها زنده نگه دارند؟

نمی دانم سیاستِ سیاستمدارانی که اینگونه عمل میکنند چیست و نزد خود چه فکری کرده اند؟آیا تصور میکنند دیدگاه تند سنی مذهبان طالبان تغییر پیدا کرده و بر اعتقادات خود اصرار ندارند؟که اگر اینگونه باشد دیگر طالبانِ سنی مذهب نیستند؟

مورد بعدی پیام تبریک مولوی عبدالحمید به گروه تروریستی طالبان است، این پیام می تواند آتشی زیرخاکستر در مرزهای شرقی ما و نزدیک به طالبان ایجاد کند و وجه مشترک سنی بودن این گروه تروریستی با مرزهای شرقی ما و بدلیل مشکلات زیاد پیش آمده از سیاستهای غلط و ناراضی بودن هموطنان سنی مذهب مان، ممکن است در مقابل یکپارچگی ایران بی تفاوت بوده و با طالبان دوستی ویژه به وجود آورند و خدایی نکرده موجب ضرر و زیانی به جامعه یکپارچه ایران گردد!

کلام آخر:

از همکاری، دوستی، اشتراک و ترکیب منافع چین مائوئیست، روسیه کمونیست، افغانستان سنی، ایران شیعی فقط خدا میداند چه به وجود خواهد آمد.

این ترکیب ادیان و مذاهب نشان می دهد که همه می توانند در اشتراک منافع اقتصادی، تضاد تفکرات دینی و مذهبی خود را کنار بگذارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار