شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
شوشان - محمدصادق عظیمی:

بسم الله الرحمن الرحیم

با انتشار فیلم گوشه های از برخورد «زشت و غیر انسانی» برخی ماموران زندان اوین ، رئیس زندان اوین «عذرخواهی» نموده و «قول برخورد» با ماموران خاطی را داده است !!!

خدایا در مملکت اسلامی چه میگذرد ؟؟ آیا با «عذرخواهی» رئیس زندان میتوان این «فاجعه دینی و ملی» را توجیه کرد ؟

در زمان حکومت امیرالمومنین ، فردی «با طی مراحل قانونی محکوم به اعدام شد» . مامورین اجرای حکم در حال انتقال مجرم به محل اعدام ، او را مورد «توهین و فحاشی» قرار داده و سپس حکم را اجرا کردند . 

گزارش به امیر مومنان رسید . پس از تحقیق و بررسی ، «صحت گزارش تایید شد» . حضرت علی (ع) به مأموران فرمود : مجازات او چه بود ؟ گفتند : اعدام . فرمود : «توهین و فحاشی» هم جزو مجازات او بود !؟ گفتند نه یابن رسول الله. ولی او «فرد پلیدی» بود و قرار بود اعدام شود «توهین و فحاشی به او چه مشکلی داشت» !!؟

حضرت فرمود : «خلاف عدالت و انصاف» است . شما حق توهین و فحاشی به او را (ولو فرد پلید و مجرمی بود نداشتید) و سپس دستور داد ماموران خاطی را مجازات کردند تا «حفظ کرامت انسانی» افراد (ولو متهم و مجرم) «همواره مورد توجه ماموران و مسولین» امر قرار گیرد .

توجه فرمائید حاکم اسلامی اجازه نمی‌دهد به این «مجرم پلید محکوم به اعدام» حتی «توهین» شود چه رسد به «شکنجه» !

حالا مشخص شده در زندان اوین با زندانیان (نه محکومین به اعدام) بصورت «زشت و غیر انسانی» رفتار شده و «کرامت انسانی» که رعایت نمی‌شود ! بلکه آنها را «شکنجه» می کنند !!

در حالیکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی «شکنجه بصراحت ممنوع» است .

جالب اینکه رئیس زندان اوین «بجای استعفا» ، عذرخواهی می‌کند !! لابد بخاطر این شجاعت عذرخواهی فردا «مورد تشویق» مسولین مربوطه هم قرار میگیرد !!!

در حالیکه «او و مسولین مستقیم» بالاتر او باید به فوریت «عزل و بصورت علنی محاکمه» شده و حکم مجازات آنها به اطلاع مردم رسیده و «گزارش اجرای حکم هم منتشر شود» .

بدون شک آنچه در زندان اوین اتفاق افتاده یک «فاجعه دینی و ملی» است و محتمل است که بطریق اولی در دیگر زندانها «شرایط از این هم بدتر باشد» !

اما «عمق فاجعه» کجاست ؟
بنظر حقیر عمق فاجعه آنجاست که هنوز در اداره کشور «مصلحت اندیشی» (های خلاف عقل و مصلحت) حاکم است !!

به بهانه امکان سوءاستفاده دشمنان و ضد انقلاب ، «تخلفات دستگاههای خاص» و بویژه «مسولین و منتسبین» آنها اعلام نمیشود !!

در حالیکه مردم از طرق مختلف از این تخلفات آگاه شده و موجبات «بدبینی بیشتر مردم» توسط مسولین (باصطلاح دلسوز) و به بهانه مصلحت حفظ سلامت (ظاهری) نظام سیاسی ، فراهم میشود !!!

پس در اینجا بخاطر بی تدبیری مسولین ، «سوءاستفاده دشمنان مضاعف میشود» !!

«سازمان حقوق بشر اسلامی» کجاست ؟ در این سالها وظیفه اش چه بوده و چند «گزارش از وضعیت اسف بار» زندانهای کشور در اختیار مسولین ارشد قوه قضاییه قرار داده است ؟

آیا مسولین امر اطلاع دارند که از بدو ورود زندانی ، او «مورد تحقیر» قرار میگیرد !؟ آیا میدانند که «نحوه نگهداری زندانیان» در بندهای مختلف چگونه است ؟

 آیا تاکنون از «سلولهای انفرادی بازدیدی داشته اند» ؟؟ آیا از «نحوه بازجویی» ها اطلاع دارند ؟؟ آیا علت واقعی «فوت برخی زندانیان» را بررسی کرده اند ؟

آیا از وجود «تبعیض در نگهداری زندانیان» (سوئیت با امکانات کامل ، بند عمومی ، سلول انفرادی ، ...) اطلاع دارند ؟

بنظر می‌رسد تا دیر نشده بجای «برخورد صوری» با ماموران خاطی آنهم در پشت درهای بسته (اگر «ارتقاء مقام»ی صورت نگیرد !!!) «بدون اطلاع ملت» ،

«باید عمق فاجعه را دید» و با اصلاح ساختار و سیستم ، «عزل و محاکمه» مسولین فاسد ، «نصب افراد امین قانون مدار» ، اجرای دقیق قانون ، اجازه «نظارت مردمی» بر سازمان زندانها و «رعایت کامل حقوق زندانیان» ، این زخم عمیق را درمان و «تکرار آن را غیر ممکن ساخت» .

اللهم عجل لولیک الفرج ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار