اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
شوشان - جواد الهايي سحر:

با استناد به گزارش‌ها، عکس و پژوهش‌های متعدد انجام گرفته در كشور؛ روندِ عقب‌نشینی و آب‌شدنِ یخچال‌ها در ارتفاعات بیشتر از چهارهزارمتر، به شکلی بی‌سابقه شتاب گرفته است.

به عنوان مثال روند کاهنده و خطرناک در هر پنج منطقه اصلی و راهبردی یخچالی ایران، یعنی تخت‌سلیمان، چکاد دماوند، زردکوه، سبلان و اشترانکوه آشکارا عیان شده است.

 با انتقال بیشتر آب و ایجاد تنش زیست محیطی عباراتی چون سرچال، علم‌چال، مرجیکش، خرسان، هفت‌خان، شانه‌کوه، چالون، اسپیلت، یخار و ... به تاریخ خواهند پیوست ... و با به تاریخ پیوستنِ یخچال‌ها، کار رودخانه‌های ما و مردمان خوب خوزستان هم تمام است.

اینجاست که نماینده مجلس ما باید سینه چاک کند نه اینکه موافق وزیر نیرویی باشد که موافق انتقال آب باشد.

امروز نمايندگاني كه موافق  محرابيان براي وزارت نيرو هستند بايد اگاه باشند كه  چه جنایتی در حق نسل آینده مرتکب می شوند! به راستی آقای ساعدي نماينده دشت آزادگان ، شما كه بيشترين حوزه متضرر در كشور از انتقال آب هستيد چرا موافق محرابيان هستيد اين خيانت به دشت آزادگان و به خوزستان بخشيدني است !؟

آقاي حسنوند..نماينده محترم اندیمشک
اقاي آغاجاری..نماينده محترم ماهشهر
آقاي ناصری نژاد..نماينده محترم شادگان
آقاي ورناصری...نماينده محترم مسجد سلیمان
آقاي گیلانی....نماينده محترم شوشتر
آقاي متینیان...نماينده محترم رامشیر 

شما كه عضو كمسيون انرژي هستيد و با محرابيان موافقيد می پندارند که نسل فردا شما  را خواهند بخشید؟ هرگز!

اما علی اکبرمحرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، سابقه وی در وزارت صنایع دولت احمدی نژاد نشان داده که عامل اصلی برای توسعه صنایع آب بر در کویر بوده و از طرفی حامی جدی برای طرح های انتقال آب بوده است.

علاوه بر این، مقایسه برنامه پیشنهادی وی با اردکانیان، وزیر نیروی دولت روحانی، نه تنها رویکرد تحولی مهمی را نشان نمی دهد، بلکه در بعضی موارد کپی برنامه وزیر دولت قبل است؛ جالب تر اینکه محرابیان، در همین برنامه فعلی هم به صراحت انتقال آب هرچند به اسم و پوشش آب شُرب- را جزو برنامه های خود عنوان کرده است و این یعنی قرار نیست رویکردها و سیاست های این وزارت خانه تغییری داشته باشد.

 در اين بين بر دو نماينده شجاع آقاي  اوایی نماينده محترم دزفول و محمد کعب عمیر نماينده شجاع و اگاه شوش كه مخالف محرابيان هستند درودها بايد گفت.

سپردن وزارت نيرو به مغزهای کوچک زنگ‌زده در حاکمیت آبی ایران با اصرار بر اجرای طرح‌های نیمه‌تمام انتقال آب مشكلات جبران ناپذيري براي استان و كشور بدنبال دارد.

 طرح‌های انتقال آب که روزگار شهرهای مقصد را ناپایدارتر، کدورت‌ها را بیشتر، شکنندگی را افزون‌تر و غلظت پلشتی‌ها را صدچندان‌تر کرده ، ره آوردي بجز تخريب قلب اقتصادي ايران ( خوزستان) بدنبال نخواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار