اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
شوشان - عباس مدحجی:

خرمشهر از سال ۷۸ تا این لحظه شش شورای شهر و از سال ۷۰ تا امروز ۱۵ شهردار ( + عبدالامیر کمایی شهردار شانزدهم ) را تجربه کرده و آنچه امروز از عمران و فضای سبز و آسفالت و زیبایی و .... در سطح شهر میبینیم ماحصل فعالیت شش دوره شورا و ۱۵ شهردار وچندین سرپرست شهرداری ست.

اگر در انتخابات شوراها شرکت کرده اید ابتدا بد نیست با نگاهی به پشت سر، انتخاب های پیشین خود را مرور کنید. بیندیشید کدام عضو یا دوره ی شورا بهتر از بقیه بوده و یا کدام شهردار عملکردی قابل دفاع تر از بقیه داشته و چرا ؟!

البته که نمیتوان نقش دیگر ارکان تصمیم سازی شهر مثل فرماندار ، نماینده ، روؤسای ادارات، امام جمعه و غیره را در نظر نگرفت و سهم هرکدام در حاصل وضعیت امروز خرمشهر محفوظ است اما شهردار از آنجایی که تنها مسول اجرایی شهرستان است که با ارای مردم بواسطه اعضای شورا انتخاب میشود و با قرار گیری در کنار نماینده که تنها مسول نظارتی ست که با رای مستقیم مردم انتخاب میشود، (سهم نظارتی اعضای شورای شهر انتخابی هم در انتخاب شهردار لحاظ شده است) میتوان نقشی کلیدی در تبیین راهبرد سهم مردم در عمران و آبادانی شهرشان ایفا کند.

خرمشهر متاسفانه بعد از تجارب نه چندان دوستداشتنی در شوراها و شهرداری ها هنوز درگیر و دار افراد و جریانهایی ست که ادامه ی حیاتشان در فراموشی مزمن مردم است.

مردمی که نگاه بلند مدت ندارند ، به سرعت هیجانی میشوند، سخت میتوانند نگاه شایسته سالاری را بر قومیت گرایی محض توفیق دهند و البته همیشه مظلومان آخر داستان اند. اولین قدم مطالبه گری انتخاب درست است، ولی بعد از انتخاب نباید ادامه مسیر را ول کرد. 

باید مثل موکلی سمج از وکیل خود حساب کشید و برای تک تک کرده ها و نکرده هایش مؤاخذه و تشویقش کرد.

اگر این بازخواستها از اول بصورت متمادی انجام میشد شاید کمتر کسی به خود جرات حتی کاندید شدن میداد چرا که اول از همه خود را در محکمه ی مردم تصور میکرد.

یکی از ریشه های کثرت کاندیداهای بی کیفیت برای شورای شهر، برای شهرداری و حتی برای نمایندگی مجلس همین سهل الوصول و سهل العبور بودن مسیر است. کثرتی که ماحصل چلاندن آن همین لیستهای تصاویر فوق باشد ، میشود همین وضعیت امروز خرمشهر. 

گرچه وصف حال همسایه های عزیز آبادان و مینوشهر هم خیلی لطافت و نشاط ندارد و آنها هم از رنجی که میبریم ، میبرند و این همدردی طولانی شاید مارا با دردهای هم آشنا کرده و چه بسا عادت داده. دردهایی که باعث شده حتی چهره های مفید و مهم راهم یاد نکنیم.









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار