اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
تصمیم شورای ششم در انتخاب شهردار غیر بومی، علاوه بر واکنش منفی افکار عمومی، بدنه شهرداری اهواز و نخبگان استان را هم رنجانده است.
شوشان - شهرام احمدی:

تصمیم شورای ششم در انتخاب شهردار غیر بومی، علاوه بر واکنش منفی افکار عمومی، بدنه شهرداری اهواز و نخبگان استان را هم رنجانده است.

عالمی نیسی فرماندار اهواز مصوبه شورا در خصوص انتخاب آقای رضا امینی را با استناد به عدم سوابق مکفی و مدرک تحصیلی نا مرتبط رد کرد، حالا معلوم شد که مجموعه اداری استان نیز با تصمیم شورای شهر همدل نیست.

رد صلاحیت شهردار منتخب توسط فرماندار حتا اگر آنگونه که سیاوش محمودی رییس شورای اهواز و زارع زاده نایب رییس شورا تصور می کنند، در حوزه وظایف فرماندار اهواز نباشد، بازهم به طور نمادین این پیام را با خود به همراه دارد که علاوه بر فضای عمومی اهواز، مجموعه اداری استان نیز، فرد انتخاب شده توسط شورا را مناسب نمی بیند.

وزیر محترم کشور هم در اظهار نظر تلویحی خود در خوزستان، اقدام شورا در معرفی شهردار غیر بومی و فاقد صلاحیت را تایید نکرد.

 اگر در شورای شهر اهواز تدبیر کافی و دلسوزی لازم وجود داشت، می بایست تصمیم فرماندار محترم را غنیمت دانسته و با همین بهانه آبرومندانه از اشتباه خود عقب نشینی کنند، اما متاسفانه آنچه از اظهار نظر ها و مصاحبه های رییس (محمودی) و نایب رییس (زارع) و برخی اعضا شورا بر می آید، این است که استراتژی آنها در این وضعیت، نه تنها تمکین به رای و نظر مردم و نخبگان نیست، بلکه موضع تقابلی و لجاجت با افکار عمومی و مجموعه اداری استان در پیش گرفته اند.

در گفتگوی تلویزیونی رییس شورای شهر اهواز با برنامه خبر خوزستان صحبت از رای اصراری شورا به انتخاب امینی و احاله پرونده به شورای حل اختلاف هم به میان آمد.

اعضای شورای اهواز تا همینجا هم با ایجاد وضعیت تعلیق در شهرداری و اظهار نظرهای غیر مستند همچون حقوق گرفتن بیش از ۶۰۰ نفر از پرسنلی که در محل کار حضور ندارند، به اندازه کافی برای شهرداری حاشیه ایجاد کرده و انگیزه پرسنل را از بین برده اند، عدم تعیین تکلیف مدیریت ارشد شهرداری اهواز به این مجموعه عظیم اداری و اعتماد عمومی صدمات جبران ناپذیر وارد خواهد کرد، لذا تطویل وضع موجود و وارد شدن شورا و افکار عمومی به یک کشمکش حقوقی- اداری چه بسا زمان بیشتری را فوت کند و انگیزه های سالم را نا امید کرده و فرصتهای بیشتری را از دسترس شهروندان خارج کند.

وضع داخلی شهرداری به گونه ای است که هم اکنون هیچکدام از پرسنل، مدیران و پیمانکاران شهرداری نمی دانند با چه کسی در شهرداری طرف هستند و با این حال هنوز برخی اعضا شورا در پی بازی رسانه ای و حرکات نسنجیده و کودکانه اند.

قطعا شورایی که برآمده از رای مردم باشد، همراه و هم نظر مردم باقی خواهد ماند و شورایی که مسیر غیر مردمی بودن و وابستگی محفلی را در پیش گیرد آینده ای جز شکست ندارد.

شاید اگر هیات رییسه شورای شهر به اشخاص پخته تر و قانوندان تری سپرده می شد، این حواشی گریبانگیر شورا نمی شد.

شورای ششم اهواز علیرغم تلاشی که در ظاهر برای متحد نشان دادن خود به نمایش می گذارد، شورایی نامتحد و نامنسجم و متاثر از محافل تصمیم گیری بیرونی است، در این شورا از ابتدا زیر ساختهای اخلاقی لازم رعایت نشده است و بی تجربه ترین افراد مدیریت آن را بدست گرفته اند.

در این شورا عواملی همچون مناسبات شخصی برخی نمایندگان مجلس و رقابتهای درونی اصولگرایان سایه سنگینی بر تصمیمات خردمندانه انداخته است، لذا خروجی تصمیمات آن مدبرانه ارزیابی نمی شود.

اختلاف نظر اعضای شورا و دخالت و حکمروایی برخی نمایندگان جوان مجلس بر این شورا، از چشم مردم و بدنه شهرداری قابل پنهان کردن نیست.

عدم  مشارکت دادن اعضای با سوابق و تجارب درخشان در ترکیب هیات رییسه و همچنین جلسات و دسته بندی های پنهانی اعضا، آشکارا خبر از جریانات غیره سازنده در شورا را می دهد هم انتخاب هیات رییسه شورا و هم انتخاب شهردار منتخب توسط شورای ششم خبر از نوعی بی تدبیری و عدم شناخت از جو روانی جامعه را دارد.

اگر در هنگام معرفی اعضای برنده ی شورا، حد و اندازه های نمایندگی مردم رعایت می شد، سلسله خطاهای پیرامون شورای ششم فزونی نمی گرفت و اصرار بر تصمیمات ناپخته و تکرار اظهار نظرهای ناسنجیده این شورا را در افکار عمومی به بی تدبیری و عدم محبوبیت متهم نمی کرد.

با این اوصاف باید دید آیا اعضای شورای ششم و حامیان پشت پرده آنها، کماکان  معتقدند در استان قحط الرجال است و از تمام ابزار خود برای گرفتن تاییدیه شهردار اصفهانی  اصرار دارند یا تدبیر به خرج داده و با معرفی یک گزینه توانمند و واجد صلاحیت خوزستانی، جبران مافات خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار